Beantwoorden
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Internet verbinding wordt regelmatig verbroken

Al een aantal maanden heb ik last van mijn verbinding met WiFi.

Alle toestellen, maar vooral laptops en pc's en ook TV's met draadloos internet hebben er last van. Dit zijn er heel veel omdat ik er zelf een 5tal staan heb en ik regelmatig laptops en pc's herstel van vrienden en kennissen.

Mijn Wifi verbinding val dan opeens weg en dan moet ik naar WiFi instellingen gaan en handmatig verbinding verbreken en weer verbinden. Daarna werkt het direct terug. Dit gebeurt toch minstens 5 maal per dag.

Ik heb de zwarte modem die nu een 5 jaar oud is. 

Ik moet wel zeggen dat ik ongeveer rond het tijdstip dat dit begon een waterlek gehad heb en de modem in contact geweest is met water. Ik weet niet of dit er iets kan mee te maken hebben.

Iemand hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet verbinding wordt regelmatig verbroken

@dsenseb

Je kunt uw modem van op afstand laten testen of hem eens binnenbrengen in een telenet center. Als er iets aan scheelt kan hij vervangen worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet verbinding wordt regelmatig verbroken

Water is nooit goed voor elektronica ook de aansluitingen kunnen door het water slecht contact geven, maar laat hem eerst testen, de kans is heel groot dat hij defect is door het water.

0 Likes
BjörnV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Internet verbinding wordt regelmatig verbroken

Je kan de modem inderdaad van op afstand laten testen door Telenet, al vermoed ik dat deze testen positief zullen zijn en deze geen fout zal geven.

 

Ik zou in uw plaats de modem laten vervangen door de nieuwe witte.

 

Indien je nadien nog problemen hebt vermoed ik dat het eerder een probleem gaat zijn dat er teveel toestellen gebruik maken van dezelfde frequentie.. 

De oplossing hiervoor is om de toestellen die op de 5 GHZ band kunnen verbinden, die daar op te verbinden. ( niet mogelijk met de zwarte modem vermoed ik - let op, het 5 GHz netwerk is wel zwakker voor langere afstanden of met muren tussendoor )

 

Grtz

0 Likes