Beantwoorden
RobinDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet verbreekt paar seconden elke 2 minuten

 

In mijn thuisnetwerk ben ik verbonden met kabel en zit er een powerline tussen de computer en de router van het netwerk. 

 

Tijdens mijn game sessies word ik regelmatig uit de lobbies gesmeten ookal lijkt mijn internet op zich wel goed te werken, ik heb als test in de cmd prompt een ping request gestuurd naar de google.com website. Ik merk hier dat om de zoveel tijd (kan 1 minuut zijn of 3 hangt er vanaf) de verbinding een paar seconden time out geeft. Dit is genoeg om mijn game sessie te verstoren jammer genoeg. 

Capture.PNG

Ik heb al een andere kabel geprobeert, powerline heringestelt en de router fysiek en digitaal herstart.  

 

Nu weet ik dus niet of het probleem bij telenet zelf ligt of 1 van de hardware toestellen. Wat doe ik het beste in dit geval?

 

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet verbreekt paar seconden elke 2 minuten

@RobinDP Om uit te sluiten dat het één van je toestellen is kan je een ping -t naar google opzetten met directe connectie op je modem/router van Telenet en zien of deze geen timeout geeft. 

Als dit wel het geval is, kan het zijn dat er iets mis is met je modem/router van Telenet of misschien met de dropkabel of andere bekabeling. Bij de Ping request moet je ook zien of de "time" en "TTL" niet te hoog is want anders heb je ook package drops. Dit is natuurlijk zeer nefast als je aan het gamen bent:-)

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobinDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet verbreekt paar seconden elke 2 minuten

@kristofDW  Ik heb eens getest rechtstreeks via de router en zoals u op de screen ziet gaf dit hetzelfde resultaat. Ik neem best is contact op met telenet zelf neem ik aan?Capture.JPG

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet verbreekt paar seconden elke 2 minuten

@RobinDP inderdaad best contact opnemen met Telenet helpdesk. Er zal waarschijnlijk een achterliggend probleem zijn.

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RobinDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet verbreekt paar seconden elke 2 minuten

@kristofDW Dankuwel!

0 Likes