Beantwoorden
MaximH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Zoals te lezen in de titel is deze plots gecapped. De installateur heeft net langs gekomen voor de laatste nieuwe router te installeren alsook is dit in combinatie met het OneUp abonnement.

Ik werk via vaste kabel die al een over-kill heeft als Cat7.

 

Voordat de installateur vertrok heb ik duidelijk gevraagd voor een netwerk speedtest, alsook heb ik deze zelf uitgevoerd samen met hem. Alles werktte dan ook zoals het hoorde.

 

Nu wat het probleem is... Ik downloadde vlotjes tussen de 750-850 Mbps, wat subliem snel ik in vergelijking met vroeger (95 Mbps).

Nu 2u 3-u later wil ik terug een speedtest doen en blijkt dat ik terug op de vorige waarden zit. Er is niets aangepast aan instellingen alsook niets veranderd aan de kabels.

Ik heb dan ook terug gaan kijken naar de adapter instellingen, en waar vroeger 1Gbps stond is dit nu gelimiteerd naar 100 Mbps. In de adapter instellingen staat deze ook op "auto negotiate". 

 

Hopelijk kan dit snel opgelost worden, want als werktte voordien perfect 🙂

0 Likes
7 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Doe eens 'n restart van de modem onder 'mijn thuisnetwerk'

Ofwel adapter handmatig instellen naar 1Gbps.

+-950Mbps zou je moeten halen met een OneUp. Bekabeld aan de modem.

Zelf haal ik met de CV8560E  +950Mbps met een jaren oude Cat e5

Ex-Netweter
 

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Wellicht is je UTP Cat7-kabel slecht afgemonteerd. Dan val je terug op 100 Mbps. (Eén van de 8 draadjes zit misschien los in de connector?)

Test eens met een andere UTP-kabel.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

@MaximH kan het zijn dat je intussen een update van Windows binnen hebt gehad ? of dat je een update gedaan hebt van je netwerk driver op uw pc?

Soms loopt dat wel eens mis bij een update en heb je inneens trage snelheid door het overschrijven van een bepaalde driver.

Je moet dan uw netwerkkaart terug op 1Gpbs en full duplex zetten en het probleem is opgelost 😉

Best ook de laatste nieuwe netwerk driver installeren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MaximH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Bedankt voor de vlotte respons. Ik heb dan ook alle ideeën van uit dit gesprek in acht genomen, alles getest zoals gevraagd. En tot de conclusie gekomen dat de draadjes van de kabel niets meer goed aangesloten waren.

Dit zorgde voor een slechte download snelheid.

Opnieuw de connector deftig verbonden met de contacten en dit zorgde voor goede connectie zowel op de switch als rechtstreeks.

 

Bedankt voor de hulp!

0 Likes
MaximH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Bedankt voor de vlotte respons. Ik heb dan ook alle ideeën van uit dit gesprek in acht genomen, alles getest zoals gevraagd. En tot de conclusie gekomen dat de draadjes van de kabel niets meer goed aangesloten waren.

Dit zorgde voor een slechte download snelheid..

Opnieuw de connector deftig verbonden met de contacten en dit zorgde voor goede connectie zowel op de switch als rechtstreeks.

 

Bedankt voor de hulp!

0 Likes
MaximH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

Bedankt voor de vlotte respons. Ik heb dan ook alle ideeën van uit dit gesprek in acht genomen, alles getest zoals gevraagd. En tot de conclusie gekomen dat de draadjes van de kabel niets meer goed aangesloten waren.

Dit zorgde voor een slechte download snelheid.

Opnieuw de connector deftig verbonden met de contacten en dit zorgde voor goede connectie zowel op de switch als rechtstreeks.

 

Bedankt voor de hulp!!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid lijkt gecapped te zijn op 100 Mbps.

@MaximH 

Niet om te muggenziften, maar als je aan drie Netweters identiek dezelfde boodschap wil sturen, maak dan best één post en vermeld ze daar alledrie in. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.