24748
netweters
|
152296
antwoorden
|
20688
vragen
|
Het is niet continu, maar onze internetsnelheid is vreselijk wisselvallig geworden sinds de quarantaine-maatregelen.
Ik bedoel dan dat de downloadsnelheid zowat tussen 300 en 0,4mbps hangt, en dat gaat als een storm op en neer. Zonet testte ik 22mbps, en gisterenmiddag 199mbps.
Net 2 keer getest.
Eerste test: +/- 140 download en 0,0 upload.
Tweede test +/- 138 download en +/- 14 upload.
Abo snelheden: 150/15
Ik denk dat er eerder iets mis is met de test dan met het netwerk.
Hier ook al enkele dagen aan het testen door nieuwe setup en ik haal altijd netjes 144/14 (abo 150/15).
Ik selecteer wel altijd zelf de Telenet of Louvain La Neuve server. Die van Proximus bvb geeft vaak slechte resultaten.
Heb je dit voor op alle toestellen ?
Al even een andere portable geprobeerd ?
beste manier voor speedtest:
* Speedtest app door Ookla
> browser onafhankelijk
> best testen met meerdere toestellen
Heb hier een beetje dezelfde indruk, nochtans uit noodzaak enkele keren de telenet-modem moeten herstarten maar blijft inderdaad wisselvallig......
Ik heb net een OOKLA speedtest gedaan op dezelfde pc: via edge geraak ik aan 245/5.3 en via chrome slechts aan 79/18 , allebei via utp en op dezelfde server (itdata Roubaix). Snelheid is dus wel degelijk browser-afhankelijk.....
@PCVce schreef:
Ik heb net een OOKLA speedtest gedaan op dezelfde pc: via edge geraak ik aan 245/5.3 en via chrome slechts aan 79/18 , allebei via utp en op dezelfde server (itdata Roubaix). Snelheid is dus wel degelijk browser-afhankelijk.....
zit idd een groot verschil op 🙂
merk ik ook vaak als ik test doe met apple > google chrome niet oké, via safari wel ok
Hier in Antwerpen LO krijg ik altijd ongeveer dezelfde snelheid 140 Down en 14 UP.
Ik heb de testen gedaan met OOKLA App, Firefox ,Chrome en EDGE ook met verschillende server in België en de buurlanden (sommige servers in de buurlanden iets trager).
Ik gebruik wel de recentste versies van EDGE,Chrome en Firefox.
Mijn PC is nochtans al van 2009.
Hier is zonet zelfs 3x het internet weggevallen, kabel en wifi. binnen een tijdspanne van een half uur, telkens voor minder dan 3 minuten.
Ik denk dat Telenet ook COVID-19 heeft