Beantwoorden
LinG
Freshman Weetjesweter
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kan TP Link de verbinding van Telenet Pods verstoren?

Hallo iedereen,

misschien een gemakkelijke vraag voor technisch onderlegde mensen op wifi-vlak, maar zelf krijg ik het als leek niet opgelost dus alle advies is welkom. Ik licht het even toe: sinds oktober hebben wij twee Telenet Pods en die werkten prima, tot we in november een videodeurbel lieten installeren die met de router verbonden is via een TP link in de garage. Sindsdien valt de wifi te pas en te onpas weg, het is compleet onvoorspelbaar wanneer, soms zijn er twee-drie weken geen verbindingsproblemen, en ineens valt de verbinding dan op een aantal dagen twee of drie keer weg. Decenige oplossing is dan de TP link uittrekken, waarna de Telenet Pods weer verbinding maken, en decTP link opnieuw insteken, waarna het weer even goed gaat en afwachten is tot het signaal weer wegvalt. Kan iemand mij hiermee helpen, advies is welkom!

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Kan TP Link Telenet Pods storen?

19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik heb de handleiding van Dahua niet bekeken, maar IoT toestellen zenden al eens een eigen WiFi uit, zodat je makkelijk draadloos kan verbinden om ze in te stellen. Eenmaal ingesteld en verbonden met het thuisnetwerk kan dit in principe uit, tenminste, als die mogelijkheid er is.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LinG
Freshman Weetjesweter

Bedankt, dat was ik ook aan het denken. Maar ik heb ondertussen ontdekt dat de switch - het doosje boven de recorder blijkbaar - via een ethernet kabel verbonden moet worden, en dat ze aan de modem ook een netwerkverdeler hebben gekoppeld - ik leer ontzettend veel bij - waar dan de link mee verbonden is. Ik zag ook dat de netwerkverdeler een ander IP adres heeft dan de modem en vroeg me af of dat niet de oorzaak van de storing kan zijn. Ik snuffel nog even verder rond 🙂

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@LinG  schreef:

Ik zag ook dat de netwerkverdeler een ander IP adres heeft dan de modem en vroeg me af of dat niet de oorzaak van de storing kan zijn. Ik snuffel nog even verder rond 🙂

Twee toestellen in je netwerk mogen niet hetzelfde IP adres hebben, het is dus perfect normaal. Wat misschien wel voor problemen zorgt is als ze in een ander subnet zitten, bvb modem in 192.168.0.x en de netwerkverdeler 192.168.1.x. (ik vermoed dat je hier switch bedoeld? Geef eventueel wat meer info over welk toestel je hiermee bedoeld. Een slecht geconfigureerde switch kan ook storing veroorzaken) 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LinG
Freshman Weetjesweter

Hallo, met de switch bedoel ik het bakje in de garage dat verbonden is met de recorrder, daarnaast is er ook een netwerkverdeler naast de modem van Telenet in de huiskamer geplaatst. Maar ik heb nergens de software van dus het wordt een beetje zoeken om te zien hoe alles ingesteld is

LinG
Freshman Weetjesweter

Een van de twee TP Links vervangen door een Telenet Pod, probleem opgelost