Beantwoorden
Denis123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan je te veel acces points hebben?

ik heb in mijn nieuwe woning buiten mijn modem 3 acces points geplaatst : in keuken, eerste verdiep en zolder.

mijn modem staat namelijk in een kast in de gang en de keuken is achteraan de woning.  (14 meter met 2 muren tussen). Daar ik betonnen vloeren heb ging ik voor een acces point op elk verdiep.  om de garage (los van het huis) te voorzien van wifi heb ik een power line genomen.   ik zou dus denken dat ik een behoorlijk wifi netwerk zou moeten hebben maar dat is dus niet.  alle acces points geven een goed vast internet door naar  tv van zoon op zolder enX box dochter dus aan bekabeling ligt het niet. Met momenten is er gewoon geen wifi en springen de telefoons, tablets op 4G.  je gaat dan naar wifi instellingen van je telefoon en ziet dat er geen verbinding is.   Je gaat dan naar beschikbare wifi netwerken en ziet dat je netwerk met vol bereik beschikbaar is!!!  (niet met één telefoon maar met alle 4 Iphones in huis).   Ik las dat teveel acces points ook niet goed zijn... klopt dit?  en kan ik het wifi signaal van mijn hoofdmodem uitzetten en enkel verder gaan met wifi op de acces points (omdat de modem ingesloten zit in een ingemaakte kast tussen betonnen muren)

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je te veel acces points hebben?

@Denis123  Het is gekend dat iPhones een beetje stug zijn om over te schakelen van het ene AP naar het andere. Als je AP te dicht van. Elkaar staan kan dit problemen geven. Maar als je WiFi van de router al niet kunt connecteren zal die ook geen problemen geven. Het zijn maar de signalen die elkaar sterk overlappen die elkaar kunnen storen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je te veel acces points hebben?

@Denis123 Hebben de 3 access points dezelfde SSID en password ? 

Als deze een verschillende ssid hebben kan het zijn dat ze te tragen van de ene naar de andere gaan en dus overschakelen naar 4G. Als dit dezelfde ssid heeft verloopt het sneller.

Ook een goede oplossing is een Mesh network 🙂 daar heb je gewoon maar 1 ssid waardoor je heel het huis kan doorwandelen zonder verlies van connectie.

Ik zou de wifi van de hoofdmodem uitzetten als je in deze omgeving genoeg connectie hebt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Denis123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan je te veel acces points hebben?

dus enkel die van de zolder en die in de keuken houden zou een oplossing kunnen zijn.   hoe ver gaat eigenlijk de signaal van een AP ( boven staan ze 10 meter van elkaar

0 Likes
Denis123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan je te veel acces points hebben?

ze staan zo ingesteld dat ze één netwerk vormen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je te veel acces points hebben?

Maak er twee 'netwerken' van: één SSID voor de 2,4 GHz wifi en een ander SSID voor de 5 GHz wifi. In sommige gevallen helpt dat.