Kan je te veel acces points hebben?
ik heb in mijn nieuwe woning buiten mijn modem 3 acces points geplaatst : in keuken, eerste verdiep en zolder.
mijn modem staat namelijk in een kast in de gang en de keuken is achteraan de woning. (14 meter met 2 muren tussen). Daar ik betonnen vloeren heb ging ik voor een acces point op elk verdiep. om de garage (los van het huis) te voorzien van wifi heb ik een power line genomen. ik zou dus denken dat ik een behoorlijk wifi netwerk zou moeten hebben maar dat is dus niet. alle acces points geven een goed vast internet door naar tv van zoon op zolder enX box dochter dus aan bekabeling ligt het niet. Met momenten is er gewoon geen wifi en springen de telefoons, tablets op 4G. je gaat dan naar wifi instellingen van je telefoon en ziet dat er geen verbinding is. Je gaat dan naar beschikbare wifi netwerken en ziet dat je netwerk met vol bereik beschikbaar is!!! (niet met één telefoon maar met alle 4 Iphones in huis). Ik las dat teveel acces points ook niet goed zijn... klopt dit? en kan ik het wifi signaal van mijn hoofdmodem uitzetten en enkel verder gaan met wifi op de acces points (omdat de modem ingesloten zit in een ingemaakte kast tussen betonnen muren)
- Labels:
-
access point
-
WiFi bereik
-
WiFi valt weg