Beantwoorden
Ludo2
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kiezen met welke WiFree router je wil connecteren

- Ik ben dikwijls op een adres zonder internet maar in een actief bebouwde kom. Ik zie dus wel een 4-5 tal Telenet routers met maximaal ontvangst bereik.
- Laatste tijd veel miserie met stabiliteit TelenetWiFree (na aantal onvoorspelbare tijd veel lost connections. ls er connectie dan heb ik wel (bijna) altijd max. ontvangst. (>19Mbps Download. >1,6 Upload). Perfect dus.
Is daar een software matige oplossing voor ? (Hardware matig kan het idd via bv een Ubiquiti Nano M2 of...) via mac adres maar waarom geld uitgeven als het niet hoeft en die zou ik dan telkens mee moeten sleuren ?
(Je weet dus niet, nooit, met welke router je geconnecteerd bent. Het heeft altijd perfect stabiel gewerkt tot nu dus. Laptop perfect in orde. Ik denk dat hij voor WiFree altijd dezelfde router van een buur neemt die mogelijks niet meer perfect werkt). Helpdesk Telenet hoort het in Keulen donderen !

0 Likes
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kiezen met welke WiFree router je wil connecteren

@Ludo2 ik heb met jouw post een apart topic gestart, omdat je vraag toch wat anders is dan het topic waarin je het geplaatst had. Op deze manier zal je sneller antwoord krijgen op de vragen die jij zelf stelt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ludo2
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kiezen met welke WiFree router je wil connecteren

Thx Suzy...
Eigenlijk kan ik de vraag nog uitgebreider formuleren:
- Hoe vanuit een bepaalde locatie kiezen tussen de beste Telenet-router(s), of veranderen, als je de keuze hebt tussen meerdere met relatief goeie ontvangsten ? (omdat in mijn (meerdere?) gevallen, de router waarbij men je automatisch op aansluit , om weet ik welke reden, niet altijd de optimaalste blijkt te zijn tsjien, qua stabiliteit in tijd vooral). Zie mijn vb... > dan 2 jaar marcheerde het perfect op de router die zij kozen, nu in-stabiliteit alom, laatste 2 dagen precies beter.... Deden ze achter uwe rug dan toch iets (mijn bewust frequent bezoek adres is hun, door mij ook, bekend, ntlk) ?
- Hardware-matig zoals ik al opperde..., geen probleem. Maar welk merk antenne (usb of....) of router: Wireless ontvangen, al dan niet multiple doorsturen, de beste en goedkoopste ? 😀
(Let op moet WPA2-enterprise ontvangst en identificatie aankunnen in keuze hé)
- Is er geen software-matige oplossing, met weet ik welke software ? Om gewoon nog maar te kunnen kiezen met welke buurt-ontvangst telenet-router je wil verbonden worden.
(Telenet zelf blijft daar zo goedkoop (en doorzichtig waarom) maar op antwoorden. Technisch gezien perfect mogelijk. Zouden zij daar uiteraard zelf niet in kunnen voorzien... Komen altijd maar af met dat belachelijk argument van privacy... Ge weet dan toch nog niet wie de abo-nemer is, joenges toch !)

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kiezen met welke WiFree router je wil connecteren

@Ludo2 

Dat is nu het voordeel van dit systeem, dat is de plaats waar je nu naar kijkt. Je bent gewoon meegegaan naar de nieuwe plaats.

Groeten

Edit: dit is blijkbaar een antwoord op een niet gestelde vraag. Vreemd.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.