Beantwoorden
sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

Hallo,

 

Ik heb een vraag, ik heb vastgesteld dat 2 van mijn LAN IP's steeds wisselen  en wat heel vervelend is. Namelijk het IP van mijn PS4 en mijn laptop. De PS4 staat op DMZ op aanbeveleing van de technieker van Telenet. Maar als dit wisselt dan staat plots mijn laptop op DMZ, wat dus helemaal niet de bedoeling is. Hoe kan ik dit vast zetten dat de LAN IP van de PS4 op DMZ blijft. Anders heb ik steeds problemen met het gamen via de PS4 !!! Graag jullie hulp hiervoor. Wel geen te technische uitleg aub want ben hier ook maar een leek in. Alvast bedankt 

Tags (2)
0 Likes
18 reacties
yannick_de_vos
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

LAN IP wisselt steeds

https://portforward.com/networking/static-ip-ps4/

het komt er op neer dat je best je PS4 een statisch IP geeft (laatste deel van de handleiding van hierboven) maar dan eerder adres 233 ofzo, dat zal meer dan waarschijnlijk niet worden gebruikt en zit normaliter niet in de DHCP range waar IP adressen automatisch worden toegekend...
!vergeet erna wel niet in je 'Mijn Telenet' het DMZ adres ook te veranderen 😉
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LAN IP wisselt steeds

De PS4 in DMZ is volgens mij niet nodig. Mijn neefjes hebben ook een PS4 en voor zo ver ik weet staat die niet in DMZ. Heb je problemen als je DMZ uitschakelt voor de PS4?

 

Andere vraag: ik denk niet dat je op de modem/router van TN DMZ kan instellen*, dus ik veronderstel dat je een eigen router gebruikt? Indien zo, kan je dan vertellen welke (merk, type) ? Kan je ook bevestigen dat je een zgn. "modem-only" van TN hebt en geen HGW (= modem/router) ?

 

Edit:

 

* Blijkbaar kan DMZ wél onder de modem/router van TN. My bad!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

Beste SB,

 

Nee ik heb geen eigen of extra router, enkel een modem van telenet, type Wireless modem 3.0 (DOCSIS). Heb van geprobreerd met de UPnP actief te zetten en IP PS4 uit DMZ en ook problemen. Het in de DMZ zetten heeft een telenet technieker me hier afgelopen vrijdag aanbevolen. 

 

Ik heb dit allemaal vast gesteld omdat ik een probleem heb met één enkele game waar ik steeds uit gegooid wordt en dus zoek naar een oplossing om de PS4 zo in te stellen dat de NAT type "OPEN" blijft en geen uitgooi problemen meer heb.  Vroeger nooit geen problemen gehad en nu recent wel en toch niets aangepast! Dus daarom zoek ik nu bij jullie hulp. Ik zelf ben een leek erin maar probeer toch een oplossing te zoeken. 

 

Groetjes 

0 Likes
sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

Bedankt voor de link, die had ik al van "Activision" ook gekregen maar aangezien ik niets van al dit ken en niet echt durf veel in de instellingen van mijn modem aan te passen. Is me trouwens stellig afgeraden door telenet zelf! 

Toch ga ik via die link eens proberen dit te verstaan (ben een leek hierin) en dit te doen. Moet al eerst eens vinden waar ik dit allemaal moet aanpassen in mijn modem (lol)

 

Groetjes

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

LAN IP wisselt steeds


@sophie-tara schreef:

Bedankt voor de link, die had ik al van "Activision" ook gekregen maar aangezien ik niets van al dit ken en niet echt durf veel in de instellingen van mijn modem aan te passen. Is me trouwens stellig afgeraden door telenet zelf! 

Toch ga ik via die link eens proberen dit te verstaan (ben een leek hierin) en dit te doen. Moet al eerst eens vinden waar ik dit allemaal moet aanpassen in mijn modem (lol)

 

Groetjes


Je kan die website niet volgen omdat je in de HGW geen vast ip-adres kan instellen. 😞

 

Ik heb zelf geen ps4 dus kan ik het niet echt voor je uitleggen maar je kan deze youtube video volgen. (Vanaf 0:40 het begin is vreemd...)

Als je bij manueel zit voer dan dit in:

 

Opgelet! Ik vermoed dat je subnet 192.168.0.x is maar het kan ook 192.168.1.x zijn.

Dit kan je nakijken op Mijn Telenet onder Mijn Internet -> Draadloze Instellingen/Geavanceerd. In het eerste vakje zie je dan LAN-subnet.

 

IP Address: 192.168.0.50 (bijvoorbeeld, kies tussen 0.50-0.100)

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.0.1

Primary DNS: 8.8.8.8

Secondary DNS: 8.8.4.4

 

Als dat klaar is kan je op Mijn Telenet in het IPv4 Firewall & Port forwarding gedeelte de poorten ingeven die op die website staan. (zet ook UPnP aan als het af staat)

  • TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
  • UDP: 3478-3479

Ga daarna terug naar je ps4 en doe een verbinding test en kijk of de NAT-type veranderd is naar open.

 

Opmerking: De DNS server die ik voorstelde is de Google Public DNS mogelijk wil je die niet gebruiken. Je kan ook gewoon het IP-adres van je modem ingeven of een andere DNS server gebruiken zoals 1.1.1.1

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
koenclaes1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

LAN IP wisselt steeds

Probeer je PS4 eens een static IP te geven op het toestel zelf. Gebruik hiervoor een adres dat de DHCP server normaliter niet direct zou uitdelen. bvb:

 

IP: 192.168.0.200

Subnet mask: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.0.1

Primary DNS: 8.8.8.8

Secondary DNS: 8.8.4.4

 

Probeer het eens met behulp van volgende link:

 

http://www.gibfibrespeed.com/uploads/pdf/Ph6zV_How_to_Setup_a_Static_IP_Address_in_Your_PS4.pdf

 

Tot slot wijzig je de DMZ op de Telenet router naar het IP-adres van de PS4.

sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

Bedankt, dit zal ik eens proberen want volgens Activision ligt het aan de poorten in de modem (fabricant)

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LAN IP wisselt steeds


@koenclaes1 schreef:

Primary DNS: 8.8.8.8

Secondary DNS: 8.8.4.4

 


Ik heb er niets op tegen dat men de DNS van Google (of OpenDNS) aanraadt, maar vertel er dan wel even bij dat het om de DNS servers van Google gaat. Niet iedereen zit dat zitten, ook al is het een gratis dienst. If a service is free, then you are the product. wordt al eens gezegd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

LAN IP wisselt steeds

@sb

Ok zal ik doen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

Kleine update op 26/01/2016 : nog steeds niet opgelost en Activision stelt nog steeds geen deftige oplossing voor. Alles al gedaan wat er mij is voorsteld, PS4 bekabeld, static IP, port-forwarding gedaan, UPnP aan..... 

 

Error status TYCHE blijft !! Dus het probleem moet ergens bij de modem/router of provider liggen maar ja hoe krijg je dat opgelost????

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

LAN IP wisselt steeds

@sophie-tara 

 

Kun je alle port forwarding instellingen even verwijderen en probeer eens of alles goed werkt als je de ps4 in de DMZ zet?

 

(Misschien overbodig maar kijk ook even of de PS4 nog altijd een vast ip-adres heeft)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

LAN IP wisselt steeds

Toevallig deze tegengekomen, misschien ergens testen bij andere ISP:

 

https://community.activision.com/t5/Call-of-Duty-Infinite-Warfare/You-have-been-disconnected-Status-...

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

LAN IP wisselt steeds

Ik heb nooit problemen met games.

Er zijn wel problemen met Blizzard games op de HGW en ik denk dat dit probleem gerelateerd is. Zie dit topic.

 

Heb je al geprobeerd om de PS4 in de DMZ te zetten?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sophie-tara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

LAN IP wisselt steeds

ook al geprobeerd gedurende dagen en nope evenveel problemen !

0 Likes