Beantwoorden
Christof1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Beste, ik weet dat dit onderwerp waarschijnlijk al aangekaart is... toch het volgende: ik heb een extra router aangekocht wegens geen bereik in huis. Het betreft een tp-link archer 3200. Alles werkt eigenlijk top, behalve de laptop. Om al enkele dingen uit te sluiten, de extra router hangt na de zwarte modem/ router van telenet. Die is ook ingesteld als acces point zoals in eerdere conversaties was beschreven. Ik heb op elk apparaat een prachtige snelheid van meer dan 100 MB/sec... enkel op de laptop wil het maar niet lukken. Ik strand constant net onder de 15mb/s. Torrents downloaden is constant aan max 1,6 mb/s. Ik heb al vanalles geprobeerd... met de kabel prima snelheid, en als ik de kabel verwijder en daarna op wifi een speedtest doe heb ik eerst nog hoge snelheid maar enkele tellen later zakt ie in elkaar. Laptop al proberen in dmz te plaatsen ook. De router heeft een ip 192.168.0.2. Alle toestellen komen op de telenet modem te zien dus dat is goed. Overal hoge snelheid behalve laptop... laptop heeft bedraad 192.168.0.100 en wifi 192.168.0.136. Heeft het daar iets mee te maken? Hopelijk hulp want ben ten einde raad

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Mogelijk kan die laptop enkel werken in de 2.4GHz band en andere toestellen in de 5 GHz band.

Mogelijk kan je dit iets verbeteren door de router in te stellen dat deze werkt met 40 Mhz bandbreedte ipv 20 MHz. Dan worden er 2 kanalen gebruikt, een om te zenden en het andere om te ontvangen zodat er geen tijd verloren gaat tussen zenden en ontvangen.

Als dit de oorzaak is dan kan je een externe dual band USB WiFi adapter kopen voor deze laptop en de interne Wifi adapter uitschakelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Bedankt voor je antwoord, maar heb ik al geprobeerd. 2.4 of 5 geprobeerd, ook de wifi signalen zijn gesplitst, ook al uitgezet... allemaal met zelfde resultaten. Alle toestellen zitten op de 2.4 nu behalve de laptop. Ik dacht ook al aan een wifi adapter, moest dat maar het probleem zijn kan ik me erbij neerleggen, dan is het geen probleem voor mij. Maar eerst was de router geinstalleerd als extra router na de modem/router, dus na wat opzoekwerk kwam ik uit op de dubbele NAT verhaal, maar na dit nu olgezet te hebben heb ik zelfs de indruk dat de verbinding van de andere toestellen voordien zelfs beter was. De router als acces point zetten was in dat geval geen verbetering. Dus toch denk ik ergens dat daar het probleem zit. Ik denk eraan een factory reset te doen en alles weer te zetten zoals het was. Ik kan er best mee leven om de laptop aan een kabel te hangen om te downloaden, maar het zou niet zo mogen zijn met zo'n hoge internet snelheden en dat frustreert me wel... ik zal eens proberen alles normaal te zetten en of ik dan goeie wifi heb via het draadloos signaal van de telenet router/modem

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Je kan uw tp-link archer 3200 ook als router inzetten.

Telenetrouter beheert dan bv het subnet 192.168.0.xxx

tp-link archer 3200 instellen dat hij zijn IP adres krijgt van de DHCP van Telenet modemrouter en laat uw router bv het subnet 192.168.55.xxx beheren en de DHCP deze IP's laten verdelen.

Digicorder en/of digibox moeten wel aangesloten worden op de Telenet modem router.

Toestellen van het subnet 192.168.0.xxx en 192.168.55.xxx zullen wel geen verbindingen met elkaar kunnen maken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Zo had ik het voordien, toen was het wel niet 192.168.55 maar gewoon 192.168.1 maakt dat een verschil uit? Toen had ik exact hetzelfde resultaat met de laptop. Heel vreemd om te zien, ik begin een torrent te downloaden die heel populair is, de snelheid schiet snel omhoog en stopt altijd recht op 1,67 a 68. En zo blijft ie. Zakken kan wel maar hij gaat niet hoger dan dat... heel heel vreemd

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lage downloadsnelheid laptop op wifi

Of derde getal 55 is of iets anders maakt niet uit als het derde getal maar verschilt in beide subnetten.

Als de snelheid met een UTP kabel aan de laptop goed is maar niet met de WiFi dan ligt dit aan de WiFi adapter of aan zijn instellingen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.