Beantwoorden
Lorenzo29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

Beste medeleden , 

 

Ik heb al enige tijd de nieuwe one Up , dus downloadsnelheid van 1Giga , 

Echter halen wij dit totaal niet ! Op ps4 die via lan kabel aangesloten zit Max 400 , via Wi-Fi op gsm amper 40 ! 

Pc die wel op acces point zit heb ik amper 150 en modem is het nieuwe type al met naam 

  • Eurodocsis 3.1 modem type CH8568LG
  • Wel bij te vermelden de coax kabel naar buiten naar de paddestoel waar de aansluiting zit is nog oudere grijze kabeltje .... paddestoel met aansluitingen zit Max 1m verwijder van aansluiting binnen! 

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Wifi snelheid

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

@Lorenzo29  

Hier hebben wij ook One up. Als ik met de PS4 een snelheidsmeting doe haal ik ook 400 Mbps maar ook zeer vaak minder. Dit ligt er maar net aan volgens mij via welke server je PS4 gaat. Trouwens er zijn sinds de Corona is begonnen veel topics gepasseerd waarin men problemen aangeeft met de PS4 dat deze downloads niet hoger zijn. 

 

Als je een rechtstreekse kabel vanuit de modem naar je pc doet en je doet dan een speedtest haal je dan wel meer snelheden? 

 

Via deze link kan je ook eens zien of je die snelheden op je adres kan halen. Normaal gezien zou toch nu wel iedereen deze snelheden aanmeten kunnen door de grote netwerf die is geweest. Maar daar ben je nooit zeker van of dan ook daadwerkelijk iedereen omgezet is betreft nieuwe aansluitingen. 

 

Betreft je wifi kan je altijd via 'mijn telenet' je kanalen eens aanpassen. Ook kan je proberen om je kanalen op te splitsen in de 2.4 en de 5 Ghz. Op die manier zal je toestel altijd verbinding maken met het beste kanaal en signaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lorenzo29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

Beste , heb de link bekeken en berekend en Max snelheid zou hier op 612 liggen en min op 417 ... pc nogmaals getest via acces point 157 zonder acces point 161 , vàn ps4 snelheden had ik al gezien maar Wi-Fi is hier ook barslecht dus eventjes ook eens bekijken wat je daar over geschreven hebt 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

@Lorenzo29  

Wat voor kabels heb je liggen tussen je pc en de modem? Een cat5e is al voldoende om de hoge snelheden aan te kunnen. Daarnaast kan je pc die hoge snelheden ook aan? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lorenzo29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

Het is idd een cat5e , is namelijk kabel die ikzelf gemaakt heb ( orginele van telenet ) heb vroeger nog monteur geweest bij havi tv das nu ook telenet van regio groot bijgaarden dus weet hoe je coax kabel moet maken en utp kabel kan maken , en ja pc kan ze aan hij is nog niet oud en kan volgens netwerkkaart 1 giga aan en heb 12gb geheugen dus pc is vrij snel en kloksnelheid van rond de 3000

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

@Lorenzo29  

Je zou het eens kunnen proberen met een andere kabel misschien is er toch iets niet correct in die kabel. Wil nu niet zeggen dat je deze slecht gemaakt hebt of zo maar het is als test dan ben je zeker. Dan zou je dit al kunnen uitsluiten dat het daaraan ligt. Betreft je pc die zou dus in orde moeten zijn die kan dus deze snelheden aan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lage snelheid via PS4 (utp) en smartphone (wifi)

@Lorenzo29  Nogmaals en we kunnen het niet genoeg herhalen, WiFi heeft niets te maken met je internetsnelheid op zich, al kan die draadloze internetverbinding nooit hogere snelheden halen dan je abonnement natuurlijk.
Wifi heeft alles te maken met de lokale omstandigheden. Afstand, muren, metaal, aquaria, het AP zelf, de wifikaart in uw PC of het toestel, LED transfo's en noem maar op. Met een mesh systeem haal je doorgaans betere resultaten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes