Beantwoorden
whodares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-adapter PCE-AX3000 connecteert niet correct

Mijn katten bijten constant mijn netwerkkabels kapot, dus heb ik hesloten een Asus PCE-AX3000 in mijn pc te steken. Deze wifi-adapter heeft de AX-standaard met backward-compatibility naar ac en n. Als ik wil connecteren via de standaardinstellingen krijg ik constant de foutmelding dat er een foutief ip-adres is ingesteld. Schakel ik via de driver in apparaatbeheer over naar 802.11n, dan connecteert hij wel zonder problemen. Dan haal ik echter enkel 150 mbps in plaats van de 300 die ik moet halen. Als ik overschakel nar 802.11ac of ax, dan connecteert hij niet, tenzij ik de 5GHz kannaalbreedte naar 20MHz zet. Dit zorgt er dan weer voor dat ik amper 100mbps haal.

 

Enig idee waarom ik de kanaalbreedte naar 20MHz moet zetten om effectief ac of ax te gebruiken?

Ik heb versie CH7465LG-TN van de modem. Ik zie dat er al 2 nieuwere modems zijn. Zou ene modem-upgrade kunnen helpen bij dit probleem?

0 Likes
3 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wifi-adapter PCE-AX3000 connecteert niet correct


@whodares  schreef:

Mijn katten bijten constant mijn netwerkkabels kapot

[...]

Ik heb versie CH7465LG-TN van de modem. Ik zie dat er al 2 nieuwere modems zijn. Zou ene modem-upgrade kunnen helpen bij dit probleem?


LOL ‌😁‌ mijn, ook erg stoute, (maar heel erg lieve) katten al generaties en decennia niet ‌🤡 (ik heb blijkbaar constant geluk)‌

 

probeer eens via een, willekeurig, ander 'degelijk' AP op de LAN?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
whodares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-adapter PCE-AX3000 connecteert niet correct

Ik heb enkel mijn gsm en laptop van het werk. Beiden geraken naar de 200mbps.

Bij de laptop zie ik dat deze niet via 802.11n is geconnecteerd.  Bij de network settings zie ik daar 802.11ac staan, maar dat wilt niet zeggen of de laptop zelf via ac of ax probeert. Deze heeft ook een ax-kaart, maar van Intel ipv Asus. Ik ben geen admin op deze laptop, dus ik kan in de settings van Apparaatbeheer niet gaan kijken hoe deze daar ingesteld staat.

 

Aangezien de laptop wel op deze manier connecteert, zou ik toch denken dat dit normaal mogelijk moet zijn.

0 Likes
whodares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-adapter PCE-AX3000 connecteert niet correct

De oplossing is gevonden op een wel heel stomme manier.

 

Ik had mijn driver een clean install gegeven, pc herstart, ... en dat heeft allemaal NIET geholpen. Toen begon één van mijn katten met de receivers te spelen en heeft deze gedraaid. Plots wou het opeens wel werken. Nu steken beide receivers elk langs een kant achter de pc uit, waardoor ze de maximale afstand van elkaar verwijderd zijn. Het resultaat is 280-290mbps, dus ik ben tevreden 🙂