Lage snelheid via wifi op iPhones en modem piept hoog
Sedert enige tijd valt de wifi weg op onze iphones. We meten nog een snelheid op alle draadloze toestellen van 21 mb/seconde. Als we onze laptop met een kabel verbinden met de access point van telenet in de huiskamer, halen we wel onze gewone snelheid van 280-340 Mb/sec. Onze modem maakt ook een 'hoogtonig' piepend geluid. Als de medewerkers in het callcenter onze modem uitmeten vinden ze fouten. Daarom is gisteren een technieker langsgekomen. Volgens hem komt het van buitenaf.
Nu vragen we ons af : kan dat dat de fout van buiten komt? En hoe komt het dan dat we via de kabel wel genoeg snelheid hebben ? En waarom maakt de modem nu wel lawaai daar waar hij vroeger geruisloos was ?
We trekken de technieker niet in twijfel, maar vragen ons af of dit klopt.
Dank voor een tip.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi problemen - modem problemen
Opgelost! Ga naar oplossing.