Beantwoorden
Jomerelbeke
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Wat betekent het rood lichtje bij het huisje op mijn powerline pg9073 die verbonden is met mijn modem.

ik heb nog 2 andere powerlines pg9073 die met Digibox verbonden is en op digibox flikkert 2 pijltjes.

de netwerkverbinding op de pg9072 ( pc via ethernet) werkt niet.

Op lijntekenen zie ik alleen de powerline die op de modem is aangesloten en waar dat rood lichtje op brandt.

wat is de reden ? Is dit een probleem van Telenet ?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Op powerline pg9073 - lichtje van huis flikkert rood

13 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Een rood lichtje wil zeggen dat er een verbindingsprobleem is tussen de powerlines. Betekenis gekleurde ledjes? (telenet.be)

Heb je alle powerlines al eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken?

Powerlines werken via het elektriciteitsnet en meestal moet het probleem ook daar gezocht worden. Welke factoren beïnvloeden je Powerline-verbinding? (telenet.be) 

Als je enkel problemen hebt met je powerlines maar de rest van je Telenet diensten nog wel werken dan zit het probleem (helaas voor jou) niet bij Telenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

voor zover ik weet mag je maar 1 powerline pg9073 op je elektriciteitnet hebben maar je kan wel meerdere pg9072 verbinden op 1 pg9073.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jomerelbeke
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Hoe koppel ik die 3 powerlines volledig opnieuw met elkaar ?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Je mag zoveel PG9073 met elkaar verbinden als je maar wil. Met de eerste twee koppel je die aan elkaar. Met elke volgende koppel je het nieuw toegevoegd toestel aan een reeds gekoppeld toestel. Dit maakt niets uit of het nu een PG9073, PG9072, PG083, PG9082 een compatibel toestel van een ander merk (vb. de toestellen uit de Devolo Magic reeksen).

 

Jomerelbeke
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Maar hoe koppel ik die aan elkaar ?

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Hieronder een link naar de videouitleg hoe je powerlines installeert en koppelt.

Alles over Wifi-boosters van Telenet


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Heb je al ooit één schema gezien waar meer dan één powerline (PG9073 of PG9083) aan de kant modem staan ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?


@Janneke_Dust  schreef:

voor zover ik weet mag je maar 1 powerline pg9073 op je elektriciteitnet hebben maar je kan wel meerdere pg9072 verbinden op 1 pg9073.


Waarom zou dat niet mogen? PG-9073-TN is toch gewoon een Powerline zonder Wi-Fi; niet meer niet minder.

Daarnaast zegt Telenet er zelf niets over, de modellen zouden compatibel moeten zijn met elkaar: Geen verbinding tussen Powerlines? - Powerlines Compatibel? (telenet.be) 


@Janneke_Dust  schreef:

Heb je al ooit één schema gezien waar meer dan één powerline (PG9073 of PG9083) aan de kant modem staan ?


Waarom zou je dat doen?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jomerelbeke
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Maar hoe krijg ik bvb die pg9072 effectief verbonden te die pg9073

dien ik deze aan de telenetmodem te hangen en wat moet ik dan doen?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Er moet uiteraard eentje aan de modem hangen, de andere aan je toestel. Zorg ook dat de powerlines altijd rechtstreeks in het stopcontact steken, niet in een verdeelstekker.

Je kan proberen om je wifi-powerlines opnieuw synchroniseren

Druk 12 seconden op de Security-knop van elke Powerline. Zo geef je je Powerline een reset. Opgelet: gebruik het factory reset-knopje niet! Doe je dat wel, dan moet je opnieuw beginnen.

Bron: Geen verbinding tussen Powerlines? (telenet.be) 

Moet je ze opnieuw installeren, volg dan de installatievideo (die @Janneke_Dust ook al deelde): Alles over Wifi-boosters van Telenet of bekijk de installatiegids


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Ja je kan inderdaad meer dan 1 PG9073 in huis hebben maar er kan maar 1 met UTP aan de modem. De andere PG9073 kan je dan gebruiken om een netwerktoestel via UTP aan te sluiten op die powerline volgens link naar onderstaande handleiding.

Handleiding Telenet PG-9073-TN (pagina 1 van 2) (Nederlands, Frans) (gebruikershandleiding.com)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Uitgetrokken en 5 min wachten en terug  opnieuw ingestoken rustig laten opstarten

Heb je dit ook met modem gedaan

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Licht van huisje op Powerline flikkert rood, wat nu?

Er is geen reden om er twee aan de modem te verbinden.  Maar als je een Digicorder hebt, hoeft er geen Wifi PWL zijn, een PWL zonder Wifi is voldoende. Twee aan de modem verbinden is nutteloos. Een aan de modem en de rest elders.  Het is gemakkelijk om uit te leggen dat die aan de modem de master is. Er zijn echter geen masters met de pwl.  Je koppelt twee toestellen aan elkaar kan je vergelijken met twee wifi toestellen die hetzelfde SSID uitzenden. Je koppelt een derde toestel aan om het even welk van de twee gekoppelde, daarmee neemt dat derde toestel de nodige inforamtie over (in beeldspraak neemt het zelfde SSID) ans de twee andere.

Heb het zelf al gedaan gemengd met Devolo Magic II. (5 PWL's: 4 Telenet en 1 Devolo).