Beantwoorden
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Sinds December verhuist,maar als ik op wifi maps,waze of google gebruik geeft hij steeds oud adres aan,

Telenet heeft geen oplossing,zet ik 4G op geeft hij wel de juiste locatie weer.Wie heeft er een oplossing aub🙏

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Locatie op wifi geeft oud adres aan

0 Likes
27 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Sven1978  Dat is nogal logisch. Via WiFi en vast worden de locaties gebruikt die de provider grosso modo doorgeeft. Ik woon in Oudenaarde en meestal wordt er Deinze weer gegeven, dat is 15 km verder. Via GSM wordt er gekeken op welke masten je verbonden bent of als je GPS hebt ingeschakeld via die coördinaten.

Dat is ook de reden waarom je nooit of te nimmer met een VOIP telefoonabonnement een hulpdienst mag en kan opbellen. Die coördinaten kloppen niet. Want met zo'n nummer kan je net zogoed vanuit Duitsland bellen terwijl je in België zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis


@Sven1978  schreef:

Sinds December verhuisd, maar als ik op wifi maps, waze of google gebruik geeft hij steeds oud adres aan.


Buiten de (onnauwkeurige) locatie op basis van een publiek IPv4 adres, heeft Google nog veel andere manieren om de locatie te bepalen van jouw toestellen (op basis van het MAC adres van jouw WiFi, op basis van GSM zendmasten, op basis van GPS ...)

 

Google heeft een enorme Database opgebouwd met de MAC adressen van alle WiFi access points die ze op hun streetview tegengekomen zijn ...

Indien je de router of access points mee hebt verhuisd naar het nieuwe adres, zal Google nog steeds denken dat je op het oude adres woont (op basis van jouw WiFi router of AP). Het duurt een tijdje voor Google beseft dat de router/AP verhuisd is, en de info upgedate wordt..

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Ik interesseer me niet in de verkeerde locaties die Google geeft. Ik ben daar zelfs heel tevreden mee.

Ex-Netweter
 

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis


@Sven1978  schreef:

Sinds December verhuisd, maar als ik op wifi maps, waze of google gebruik geeft hij steeds oud adres aan,


In sommige Apps (vb Google Maps) moet je zelf je "thuis" locatie aanpassen !

0 Likes
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Thuisadres heb ik uiteraard aangepast.

Maar blijft oud adres weergeven,bij locatie

 

 

0 Likes
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Modem is een nieuwe,zal dus nog even geduld moeten hebben 😀

Is wel vervelend als je een winkel ofo opzoekt,want geeft dichtsbijzijnde van oud adres aan

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Sven1978  

Zou je er ook eens bij kunnen vermelden met wat voor een toestel dit gebeurd ? Want dat heb je ook nergens vermeld. Misschien ok eens je geschiedenis en dergelijke van dat apparaat eens leeg maken en eventuele cache en cookies. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Is een Samsung s20 ultra,een iphone,en een oneplus,heb zonet geprobeerd de cookies te verwijderen maar helpt ook ni

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Sven1978  Als je hier zoekt vindt je ook een Center in de buurt



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Sven1978 

 

Heb je dit al gedaan?

0 Likes
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Helpt ook ni

0 Likes
Mordian
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Hallo,

Wij zijn 2maanden geleden verhuisd van een huur huis naar een nieuwbouw. Vanaf ik in het nieuwe huis met de wifi verbinding maak, staat mijn locatie op mijn oud adres. Ook mijn familieleden die van te voren op ons netwerk verbonden waren, hebben hetzelfde probleem. Moet telenet nog instellingen wijzigen van het oud naar het nieuw adres?

 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Verkeerde locatie na verhuis

Topics samengevoegd door Suzy (admin)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Mordian 

Telenet regelt helemaal geen locatie op uw toestellen. Meestal is dat Google die zoiets regelt. Voor pc kijk hier. Je kan dan nog altijd een serieuze afwijking hebben (meerdere km). Met een toestel dat ook gps heeft, is het nauwkeuriger.

 

Ik ben geen voorstander van locatiegebruik. Dit is uiteraard mijn subjectieve mening. Als ik ergens ben, weet ik nog altijd dat ik daar ben en niemand moet mij dat bevestigen.

0 Likes
Mordian
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

As ik op een ander netwerk zit, geeft het mijn locatie wel goed aan. Zodra er verbinding wordt gemaakt met de wifi, veranderd de locatie naar mijn oud adres.

Ik neem aan dat er dus geen spraken is van 'onnauwkeurigheid'. 

Als jij uw locatie niet wilt weten is dat jou mening. Ik zou dat graag wel hebben. 

0 Likes