Beantwoorden
Filipson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Mac filtering met Telenet WiFi booster

Hallo, ik wens bepaalde toestellen via mac filtering geen toegang te geven tot WiFi.

Dit werk zolang de verbinding niet gaat via de Telenet WiFi booster.

Als het toestel verbinding maakt via de WiFi booster kan het gewoon verbinden via WiFi. Ik kan enkel mac filtering toepassen op de Telenet modem maar blijkbaar niet op de WiFi booster.

De WiFi booster uitschakelen is een oplossing maar heeft iemand ervaring om deze niet te moeten uitschakelen zodat hier ook mac filtering op werkt?

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mac filtering met Telenet WiFi booster

@Filipson zoals de naam eigenlijk al zegt een wifi booster is om uw wifi signaal te versterken. Hierin zijn geen opties om bepaalde dingen aan en uit te zetten. Dus eigenlijk zegt deze booster dat uw apparaat toegang krijgt op het net en zal dan deze ook toelaten. U kan wel eens kijken bij uw modem , Mijn telenet ---> mijn netwerk ----> en dan modem details , om te zien of u uw booster ziet staan met een ip adres beginnend met 192.168.xxx .xx .x . Als u die link kopieert naar uw adres balk eens kijken of u dan kan inloggen en of er mogelijkheden zijn voor verandering.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mac filtering met Telenet WiFi booster

@patrick37 De mac filtering is enkel voor wifi verbindingen. De 'booster' daarin vermelden heeft geen zin want deze is met draad verbonden met de 'modem'.  Trouwens indien dit zou werken zijn alle apparaten die via deze booster communiceren verbannen.

@Filipson Zoals je het probleem beschrijft is dat op het eerste zicht niet normaal. Zou je iets meer expliciet kunnen zijn over de apparaten.  Welke 'modem' en welke 'booster'?
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mac filtering met Telenet WiFi booster

Ik heb er geen idee van en zou het eens moeten uitproberen. Als je er een netwerk van maakt heb ja dan ook nog dat probleem? Of is dat als je met verschillende SSID's werkt? En WiFi Booster is voor mij nu echt een commerciële maar heel ongelukkige term. En zoals eerder gezegd gaat het over de AP die via kabel is verbonden of gaat dit over de PWL met Wifi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes