Beantwoorden
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Nu weer problemen met nieuwe modem 3.1 docsis  (ronde) geeft altijd technische storing aan in de app...maar alles werkt...buiten mijn thermostaat (boxx van engie) die geeft geeft geen wifi signaal, maar geeft wel aan dat hij verbonden is (is via 2.4ghz) modem staat op 2.4 & 5ghz.. kan dan kiezen, zo was hij ingesteld, iemand een idee? Telenet wilt technieker sturen...maar geen zin in om 85€ te betalen.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Modem 3.1 docsis (ronde modem)

0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

@NR 

Heb jij de 2,4 GHz en de 5 GHz dezelfde naam (SSID) gegeven? Indien ja, dan zou ik eens de naam van de 5 GHz aanpassen, bvb door er "5" achter te plaatsen. Jij hebt dan controle over welke van beide gebruikt wordt door uw toestel. Dat kan wel eens helpen bij "rare" problemen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Hoi stefaan,

 

Nee staat nog gewoon hoe ik hem heb gaan halen, ga ik direct eens proberen, anders mss beter modem gaan inruilen?

0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Zit nu op mijn thuisnetwerk...maar kan de 2,4 en de 5ghz niet aanpassen...alleen inschakelen en of uitschakelen? Of gewoon 2,4 nemen of 5ghz...

0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

20230102_223000.jpg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

@NR 

Ik kan uw afbeelding nog niet zien (nog niet goedgekeurd door moderator).

Je kan inderdaad al eens proberen door één voor één de 2,4 en de 5 GHz af te zetten. En dan eens kijken of er verandering optreed in uw stabiliteit (ik bedoel dus de storing melding, gaat die weg?)

 

EDIT: uw eerste post nog eens herlezen, en zet de 5 GHz eens uit.  Uw "probleemtoestel" is verbonden met de 2,4 GHz. Sommige van die toestellen (die geen 5 GHz ondersteunen) zijn "in de war" wanneer ze een "vreemd" signaal waarnemen met dezelfde naam maar waar ze niet mee overweg kunnen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Goeiemorgen

 

Al geprobeerd alleen op 2,4ghz, ook niets...telenet zei ook dat ze op alle2 moeten staan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Zet één Wifi netwerk uit. Hierdoor krijg kan je een verschillend SSID aanmaken voor 2,4 en 5 GHz. Doe dit door bijvoorbeeld een 5 toe te voegen aan het SSID 5 GHz. Je mag gerust hetzelfde wachtwoord behouden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app


@janne_man  schreef:

Zet één Wifi netwerk uit. Hierdoor krijg kan je een verschillend SSID aanmaken voor 2,4 en 5 GHz. Doe dit door bijvoorbeeld een 5 toe te voegen aan het SSID 5 GHz. Je mag gerust hetzelfde wachtwoord behouden.


Dat had ik gisteren ook al aangegeven. 😋

Maar blijkbaar heeft dat geen soelaas gebracht. Trouwens, @NR , Telenet mag zeggen wat ze willen, als jij er twee aparte netwerken van wil maken is dat uw goed recht en dat is technisch ook volkomen in orde. Ik heb thuis 5 netwerken, 3 in 2,4 GHz en 2 in 5 GHz. Mijn router, mijn powerlines en mijn AP hebben allemaal een eigen SSID per band. Ik zou niet weten wat daar problematisch aan is .... Het feit dat je aparte WIFi netwerken aan maakt kan onmogelijk de oorzaak van storingen zijn. Uiteindelijk is het onderliggend allemaal dezelfde internetverbinding, beheerd door uw router.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app

Ze komen dinsdag langs (technieker) modem geeft nu met speedtest aan...download: 39 en upload: 12.. met abbonement ONE

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 3.1 docsis geeft technische storing aan in app


@NR  schreef:

Ze komen dinsdag langs (technieker) modem geeft nu met speedtest aan...download: 39 en upload: 12.. met abbonement ONE


Dat is inderdaad veel te weinig ....🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes