25.329
netweters
|
156.065
antwoorden
|
21.113
vragen
|
Na de installatie van onze nieuwe wifi modem is wifi niet vindbaar op sommige toestellen. O.a een oudere smartphone en de verwarmingsketel van viessmann.
We hebben de modem al eens herstart en toen ging het weer wel. Nu na 3 weken opnieuw hetzelfde probleem.
Kan toch niet dat we telkens we de verwarming willen opzetten via de app, we de modem eerst moeten herstarten
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: wifi niet vindbaar op aantal toestellen
Heeft meer dan waarschijnlijk te maken dat die oudere toestellen en je ketel met 2.4 Mhz werken, en je modem een gemengd 2.4/5 signaal uitstuurt.
@nath Indien je wifi problemen hebt met oudere apparaten,dan is het een goed idee om het 2.4 GHz-signaal los te koppelen van het 5 GHz-signaal. (ieder een aparte SSID)
Oudere toestellen ondersteunen meestal geen 5 GHz en kunnen daardoor moeite hebben met de verbinding.
Nieuwere apparaten werken meestal prima met één gecombineerd netwerk, maar bij oudere toestellen zorgt dit soms voor storingen of helemaal geen verbinding zoals bij jou.
En hoe moet ik dat doen? Ben een beetje een computer nitwit
Welk type modem heb je?
Niet alleen oudere toestellen, ook mijn recente daikin airco toestellen verbinden alleen op 2.4
Heb die moeilijkheden ook gehad met de F@st modem.
? hoe zie ik dat? een installateur is deze komen wijzigen. We hadden eerst een witte aangevraagd maar hij heeft deze veranderd in een nieuwe toestel (zwart) met wifi 5
Mytelenet/modem