Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Naam Acces Point wijzigen

 

Ik heb 2 Acces Points van Telenet thuis. Het zou handig zijn moest ik deze een naam kunnen geven (voor als er een probleem is, dan weet ik aan welke het ligt).  Nu zie ik gewoon dit: Schermafbeelding 2018-12-06 om 10.28.18.png

 

 

 

 

Iemand die me hiermee kan helpen?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
10 reacties
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Naam Acces Point wijzigen

Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je de namen wijzigen zodat je deze onder mijn telenet kunt onderscheiden , zoals

je geposte afbeelding doet vermoeden?

Dus niet de naam van de wifi per accesspoint ?

Het eerste vrees ik dat dit niet kan .

Het tweede kun je beheren via mijntelenet.be > internet > thuisnetwerk > juist accesspoint aanklikken > SSID aanpassen

 

Hopelijk voldoet dit aan je vraag

 

MVG

Tln R.tech.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Naam Acces Point wijzigen

via de Wifi Analyzer app voor je smartphone kan je je accespoints een naam geven.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Naam Acces Point wijzigen


@MarioD@  schreef:

Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je de namen wijzigen zodat je deze onder mijn telenet kunt onderscheiden , zoals

je geposte afbeelding doet vermoeden?

Dus niet de naam van de wifi per accesspoint ?

Het eerste vrees ik dat dit niet kan .

Het tweede kun je beheren via mijntelenet.be > internet > thuisnetwerk > juist accesspoint aanklikken > SSID aanpassen

 

Hopelijk voldoet dit aan je vraag

 

MVG


Inderdaad het eerste Gefrustreerde smiley


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Naam Acces Point wijzigen


@Ex-Netweter@  schreef:

via de Wifi Analyzer app voor je smartphone kan je je accespoints een naam geven.


Bedoel je gewoon de Telenet app? Of welke app precies? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naam Acces Point wijzigen

Ik heb zelf geen AP's van Telenet, maar mijn digicorders kan ik toch wel een naam geven in "Mijn Telenet". Ik kan het dus niet testen, maar ik zou het toch jammer vinden moest dat niet kunnen en als tip meegeven aan Telenet om dat mogelijk te maken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naam Acces Point wijzigen


@Ex-Netweter@  schreef:

via de Wifi Analyzer app voor je smartphone kan je je accespoints een naam geven.


Met de app "WiFi Analyzer" voor Android kan dit alleszins NIET. Je kunt alle netwerken zien, met SSID en de naam van de fabrikant van het toestel. Plus nog een hoop andere gegevens. Maar het toestel een eigen naam geven, dat lukt niet hoor ...

 

Het is een tool die gegevens kan LEZEN, maar niks kan schrijven ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Naam Acces Point wijzigen


@StefaanH@  schreef:

@Ex-Netweter@  schreef:

via de Wifi Analyzer app voor je smartphone kan je je accespoints een naam geven.


Met de app "WiFi Analyzer" voor Android kan dit alleszins NIET. Je kunt alle netwerken zien, met SSID en de naam van de fabrikant van het toestel. Plus nog een hoop andere gegevens. Maar het toestel een eigen naam geven, dan lukt niet hoor ...

 

Het is een tool die gegevens kan LEZEN, maar niks kan schrijven ....


Ik heb een iPhone dus kan er sowieso niets mee. Maar een Acces Point andere naam geven gaat dus duidelijk niet.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naam Acces Point wijzigen


@m-jan20@  schreef:

@.. knip ....

 


 Maar een Acces Point andere naam geven gaat dus duidelijk niet.



Sorry, maar daar moet ik  u tegenspreken. Ik heb in mijn netwerk een AP staan van Linksys (maar intern is het Belkin) en een set powerlines van Netgear. Misschien wel belangrijk, ik heb een modem-only met eigen router ...

 

Ik kan beide AP's beheren met applicaties van hun eigen fabrikaat. De Linksys AP kan ik bereiken via zijn IP adres en dan op zijn eigen configuratiescherm inloggen; daar kan ik dan zijn naam naar wens ingeven. De powerlines van Netgear kan ik beheren met een software van Netgear zelf (Netgear Powerlink Utility) waarmee ik onder andere die dingen een naam kan geven.

 

Vermits ik geen HGW en geen AP's van Telenet zelf heb kan ik mij dus niet uitspreken over het beheer van deze toestellen. Het kan dus zijn dat je in die specifieke situatie (dat alle configuratie via "Mijn Telenet" moet verlopen) WEL gelijk hebt en dat het dus niet mogelijk is om uw toestellen te beheren.

 

Vermits ik een actieve loopbaan in de IT sector achter de rug heb is het voor mij een must om mijn eigen netwerk volledig te kunnen beheren. Ik snap wel dat Telenet de mogelijkheden beperkt voor de grote meerderheid van klanten die in deze materie niet onderlegd zijn en het beheer van HGW en netwerk aan banden legt, maar gelukkig bestaat het alternatief van de modem-only. Waarvoor dank.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Naam Acces Point wijzigen

@m-jan20

 

Nu ik eraan denk: kun je uitvogelen van welke fabrikant uw AP's (of zijn het powerlines, maakt niet uit) van Telenet zijn? Misschien is het dan wel mogelijk om van die fabrikant ook een tool te vinden om die dingen zelf te kunnen beheren, net zoals ik een tool van Netgear gebruik.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Naam Acces Point wijzigen

Deze zijn van Compal Electronics. Een netwerk-app is er niet (zie foto) & op het internet vind ik alleen maar zéér ingewikkelde manieren. Heb het aan Telenet zelf gevraagd en volgens hun is dit "nog niet mogelijk". PNG-afbeelding.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
0 Likes