Beantwoorden
goodi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Netflix kijken??

Zal het proberen zo duidelijk mogelijk te maken .

 

Mijn moeder zit in een rusthuis, en daar heeft ze Telenet.

Dat wordt afgetapt van een modem of server beneden in het home.

Nu heb ik haar een smart tv aangekocht en wil voor haar Netflix regelen.

Als ik de tv wil overschakelen naar wifi vraagt deze natuurlijk een netwerk en geeft ook enkele aanwezige netwerken aldaar, en het home wil deze niet vrij geven want is enkel voor personeel zo blijkt.

Nu, kan ik bvb mijn wifi gegevens niet instellen op haar tv?

Dus het netwerk zoals ik inlog voor bvb telenet homespot met mijn inlog + mijn paswoord?

Of is dat ip gebonden en zal dat niet lukken?

 

Of kan ik contact opnemen met Telenet en vragen voor een wifi code voor mama?

Wifi is toch iets gratis, of niet?

 

Ze heeft ook een GSM abonnementje bij Telenet lopen, heeft ze daar dan geen wifi code of gegevens van normaal?

 

Vindt het nogal vreemd heel dit gedoe over wifi.....

wie kan helpen?

 

Tnx

0 Likes
10 reacties
Andre6
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Al 25 duimen! π-DAY! O dierbaar België.. Say what?!

Netflix kijken??

Beste , probeer haar een facebook account aan te maken indien nog niet, je kan op vele sites inloggen via facebook account probeer grt

0 Likes
Andre6
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Al 25 duimen! π-DAY! O dierbaar België.. Say what?!

Netflix kijken??

of via de app van telenet Mobile kan je u wifi beheren vink alles aan dan word je gewoon overal waar je komt automatish aangemeld 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix kijken??

U zegt: Mijn moeder heeft Telenet. Is dat alleen TV of is dat ook internet? Als ze internet heeft dan heeft ze ook een aansluiting op haar kamer. Dan kan je daar, eventueel mits bijplaatsen van een gratis af te halen Telenet switch, een UTP kabel aansluiten op de TV en klaar is kees. Geen gedoe met Wifi want als er daar teveel op zitten, wat waarschijnlijk zou zijn in een rusthuis, zou dit toch niet naar behoren werken.

Dus met alleen een TV aansluiting kom je er niet.

Indien nodig kan je ook zelf een internetaansluiting vragen voor zover de bekabeling van het rusthuis dit toelaat. Dan wordt er een eigen modem in de kamer geplaatst. Kan je navragen bij andere bewoners die eventueel een digicorder/box hebben en programma's kunnen opvragen. Valt niet onder de rusthuisfactuur natuurlijk.

Terloops: Het verrast mij dat er nog zoveel mensen zijn die geen besef hebben waar WiFi vandaan komt. Vooral dat WiFi niet gratis is, dat er altijd iemand voor betaalt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Netflix kijken??

Beste,

Netflix kijken via een mobile wifi is zeker niet aan te raden want dan is je mobile data in een mum van tijd op.

Een smartTV heeft inderdaad een wifi verbinding nodig om gebruik te kunnen maken van Netflix.

Homespot zal niet altijd lukken vanwege de afstand tussen de  modem en uw smartTV. Als de modem beneden ligt en uw tv 2 verdiepen hoger zal het homespot signaal mogelijk niet sterk genoeg zijn om een verbinding te kunnen maken. Het beste is om de code van de wifi (personeel) te kunnen krijgen ofwel een eigen internetaansluiting (abonnement) op de kamer.

Tln R.tech.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Netflix kijken??

@goodi

Helaas heeft het rusthuis hier vooral de controle. Nu ken ik hun policy wel niet in verband met het internetgebruik door de bewoners.

 

Als zij de code niet willen geven voor op de WiFi te kunnen, dan stopt daar een beetje het verhaal. Tenzij je ergens een bekabelde aansluiting kan vinden in haar kamer, en deze in de TV past. (Ethernet). Let wel op dat je geen ruzie krijgt met het personeel.

 

Helaas ondersteunen TVs geen WiFi security dat wordt gebruikt voor homespot & WiFree (Open & WPA2-Enterprise). TVs ondersteunen meestal enkel WPA2-PSK (met één WiFi wachtwoord). Dit zal dan dus ook niet lukken.

 

Telenet gaat je niet kunnen helpen bij het verkrijgen van het WiFi paswoord van het rusthuis, aangezien zij enkel de houder van het contract mogen ondersteunen daarin.

 

Alsook, WiFi is nooit gratis 🙂 Dit lijkt meestal zo, maar iemand moet er altijd voor betalen, zeker voor internet toegang. Gratis WiFi in cafés betaal je meestal door naar reclame te kijken e.d.

 

Oh, en een GSM abo staat los van internet / WiFi. 🙂

 

 

Hopelijk je voldoende geholpen te hebben, anders horen we dat hier graag en proberen we verder te kijken!

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netflix kijken??

@MarioD

 

Een smart tv heeft idd een Internet verbinding nodig voor Netflix, maar dat hoeft niet per se draadloos te zijn. Bekabeld kan ook en is zelfs beter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Netflix kijken??

Hallo

met je wifree zal je er niet geraken om netflix te kijken. Wifi zal niet mee kunnen naar wat netflix vraagt.

Wifi is niet gratis, maar je wifree op jouw abonnement is wel 'gratis' , het is te zeggen wordt meegerekend in jouw verbruik.

Als het ganse home (moderne oudjes daar lijkt me 😉 ) op de wifi gaat wordt het misschien wel wat druk inderdaad.

Ik zou voorstellen : leg een powerline (jij betaalt die) van naast de modem van de home naar haar kamer. Verbind daar de tv met de lankabel of plaats een wifi powerline.

Let wel : stopcontact kamer van je moeder moet op dezelfde fase zitten als het stopcontact nabij de modem.....

Zo moet je moeder niet op de wifi, ben jij niet in het bezit van het paswoord maar heb je toch een goede internetlijn voor netflix (bedraad is altijd beter dan draadloos)

dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Netflix kijken??

aanvulling : je zegt: ' daar heeft ze telenet', is dat dan via een utp contact in de kamer? indien ja => plaats daar een switchke van 4 achter, lankabel in de pc en extra lan voor hetgeen ze het nu gebruikt en probleem opgelost. Doe even een speedtest op de pc en zie of de down ok is voor netflix....(je kan dit testen in de netflix app)

0 Likes
leeuw1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Netflix kijken??

maar niet elk scherm van smart tv is netflix compatibel

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Netflix kijken??

Heb je een netwerk kabel?

En niets is gratis ook niet WiFi?

Ik vrees dat ze bang zijn dat hun dataverbruik naar boven gaat met  NetFlix.

0 Likes