Beantwoorden
Pieter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Netwerk issues na verbinden met Linkseys Wap300N AP

Ik heb bovenstaand accesspoint hangen in mijn tuinhuis. Telkens als ik deze verbind met mijn netwerk krijg ik op bepaalde toestellen problemen. Zo werkt Netflix niet meer op mijn Smartv van Lg en gaat de connectie met mijn zonnepanelen verloren. Kan iemand mee helpen. Ik ben hier een leek in.

 

Alvast bedankt.

 

mvg,

pieter 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Linkseys Wap300N

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk issues na verbinden met Linkseys Wap300N AP

@Pieter68Je kan het volgende doen. Je verbindt uw AP NIET met uw netwerk. Je sluit op uw AP een laptop of PC aan. En je kijkt welk IP adres je laptop krijgt. Is dit bijvoorbeeld 192.168.1.100 dan kan je eens proberen om het adres 192.168.1.1 te bereiken via uw browser. Lukt dit en kom je op het instelmenu van je AP dan wijst dit erop dat je AP in DHCP modus staat. Dan is het aan jou om dit uit te schakelen. Eens je dit gedaan hebt dan pas je AP aansluiten op het netwerk en dan zal je zien dat uw laptop een IPadres krijgt in jou netwerk range. Je kan en mag uw AP ook een eigen IP adres geven maar vermijd dat het 192.168.x.1 is want dat is (bijna) altijd us Default Gateway van uw netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Netwerk issues na verbinden met Linkseys Wap300N AP

De WAP300N is een echt access-point (geen router), en beschikt niet over een DHCP server functie. De door @igvfer voorgestelde test heeft dus geen zin.


Het default IP adres van het AP is 10.100.1.1, welke zal worden overschreven met een adres welke via DHCP verkregen wordt.

Heb je misschien iets in de configuratie veranderd? Wellicht een vast IP adres toegkend, welke een conflict veroorzaakt (wanneer je bijvoorbeeld het ip adres 192.168.0.1 hebt geconfigureerd).

Doe anders een eerst een factory-reset.

 

PS. De handleiding is hier te vinden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Netwerk issues na verbinden met Linkseys Wap300N AP


@Pieter68  schreef:

Ik heb bovenstaand accesspoint hangen in mijn tuinhuis. Telkens als ik deze verbind met mijn netwerk krijg ik op bepaalde toestellen problemen. Zo werkt Netflix niet meer op mijn Smartv van Lg en gaat de connectie met mijn zonnepanelen verloren.


Op welke manier is de WAP300N verbonden met je netwerk? Via een UTP kabel?

Heb je dan de "Operating mode" op "Access Point" gezet?

 

De WAP300N heeft 4 mogelijke operating modes:

  1. Access Point: verbonden met de UTP kabel >> de WAP300N zendt een WiFi netwerk uit.
  2. Wireless Media connector: de WAP300N is via WiFi verbonden >> je kan er een bedraad apparaat op aansluiten (vb een decoder). Ook soms "Station" mode genoemd.
  3. Wireless Range extender: de WAP300N is via WiFi verbonden >> en zendt terug WiFi uit ("repeater").
  4. Wireless bridge: om 2 WAP300N's met elkaar te verbinden.

En zoals de vorige poster opmerkt: om IP conflicten te vermijden, kan het AP best in DHCP staan (= DHCP Client), of beter nog een lokaal IP geven in de range van jouw netwerk.

 


@igvfer  schreef:

Je verbindt uw AP NIET met uw netwerk. Je sluit op uw AP een laptop of PC aan. En je kijkt welk IP adres je laptop krijgt. Is dit bijvoorbeeld 192.168.1.100 dan kan je eens proberen om het adres 192.168.1.1 te bereiken via uw browser. Lukt dit en kom je op het instelmenu van je AP dan wijst dit erop dat je AP in DHCP modus staat. 


Volgens mij heeft de WAP300N geen DHCP server (gezien deze niet als router kan gebruikt worden). Het default IP is 10.100.1.1.