Beantwoorden
KarolienBu
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nieuwe 360 modem-kan geen VPN verbinding meer maken

Hoi! Gisteren installeerde men de nieuwe 360 modem bij mij thuis - Type DOCSIS 3.1 WiFi6 - Technologie INTERNET (EURODOCSIS 3.0) - en sindsdien kan ik va thuis uit geen verbinding meer maken via VPN met de server van mijn werk. Ik heb allerlei aanpassingen proberen doen in de poorten,... Maar niets lijkt te werken. Enige oplossing die ik zie is de nieuwe modem inwisselen voor een ouder model (hopelijk gratis) omdat ik daarop wel probleemloos verbinding kan maken (geprobeerd bij buren thuis). Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik geloof dat de VPN verbinding updaten (via IT van werk) niet echt een optie is om snel geholpen te zijn. Ik ga binnenkort ook wel wifi versterkers nodig hebben, men liet me weten dat deze nog verkrijgbaar zijn ook voor oudere modems. Dus momenteel zou het nog niet zo zijn dat er enkel met 360 modem en pods gewerkt kan worden om internet te versterken doorheen het huis. Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter

Het nieuwe IT-systeem van Telenet kan invloed hebben op de goede werking van je VPN-verbinding. Er zou een vinkje in het nieuwe IT-systeem bestaan dat daar mogelijks invloed op heeft. 😱
Dat is hier op Netweters al eerder gemeld. Bij een andere klant werkt Surfshark VPN sinds het nieuwe IT-systeem in voege is ook niet meer.

Je kan de Telenet-klantendienst vragen om VPN-verbindingen op jouw account zeker niet te blokkeren.

Een andere mogelijke oplossing is je huidige Telenet-modem wisselen voor een CV8560E en een eigen Wifi-router gebruiken. Wifi-routers zijn overal verkrijgbaar in de handel.
Je stelt dan bridging (MAC pass-through) in op het MAC-adres van je eigen router via "Mijn Telenet" bij "Geanvanceerde instellingen" onder het tabblad "Netwerk".
Op die manier heeft je eigen Wifi-router een rechtstreekse verbinding met het internet zonder dat Telenet je VPN-verbinding nog kan verprutsen.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

het zou me sterk verwonderen dat de nieuwe modems van Telenet geen VPN zouden toelaten.

De kans is wel heel groot dat uw nieuwe modem een ander IP adres op het internet heeft gekregen en dat je dus uw VPN volledig opnieuw moet opzetten.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mij zou het totaal niet verwonderen.

Met die samenwerking met Plume, geheime software op de modem.

En dit:

https://support.plume.com/hc/en-us/articles/360039221733-Why-are-VPNs-being-blocked-

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Deze link geeft uitleg om VPN's te verhinderen om illegaal ( sorry als onbekende) op het internet te gaan.

VPN's naar het werk zouden niet gehinderd worden, de vraagsteller had het enkel over een VPN met zijn werk.

VPN's naar het werk zijn zeer nuttig en zelfs onmisbaar in de huidige tijd van veel thuiswerk.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.