42418
netweters
|
18801
gesprekken
|
20298
vragen
|
Beste Mensen,
Ik heb nieuw Wifi adapter gekocht van NETGEAR A7500 WiFi 6 Adapter omdat mijne oude laptop uitgerust was met WIFI 4.
dus ik heb installatie gedaan en snelheid 90Mbps gehad en das goed ik was tevreden dat Adapter werkt = dat was op basic internet met snelheid 100Mbps.
Naturlijk wil ik meer... en ik heb besteld upgrade tot 300Mbps ,en dat heb ik gedaan.
En wat is gebeurd ik heb niet verwacht, snelheid op "telenet speed test" in plaats van hooger zijn is wel laager !
Op speed test bij Ookla ik heb 150 Mbps, soms 170 - met dat kan ik leven...
dat is iets raar dat bij telenet haal ik niet meer dan 200 Mbps , en ook dat bij verschilde snelheid meeting websites zijn niet dezelfde resultaten ....
Ik denk dat SpeedTest bij Telenet is **bleep**. er is iets niet in orde want als ik nu meet snelheid erst is 60 voor 1 seconde en daarna valt op 30 en meeting is beindigdt op dit resultat.
Ik denk dat speedtest bij Ookla is meer betrouwbaar , hier krijg ik meer.
Wat denken jullie....??
Bedankt voor elke reply.
Problem is dat ik kan niet treken kabel door midden van living kamer, das problem 😁
Met een test kabel naast de modem kan je een test doen dan moet je de snelheid hallen (niet in pik uren )
Haal je het niet moet je eens contact nemen met telenet voor een nieuwe modem
Ze sturen die dan op de oude mag je weer opsturen als het moet dat zie je via de link
met mijn internet connection is alles in orde, met Wifi en ook met kabel, techniker was langs geweest en getest met eigen laptop.
Mijn router is CH7465LG-TN wit bakje.
Ik weet niet of hij moet vernieuw worden... geen idee.
Dat had je beter zelf getest nu is het gebeurt
De techniker heeft niets gevonden dus ligt aan je eigen installatie
Nu zal je nog nog extra kosten moeten maken om probleem zelf te zoeken en te vervangen
ik weet dat wel dat problem light bij mij kant = oude laptop = dat was ergens andere topic over hier.
https://www.netweters.be/t5/WiFi/Wifisnelheid-op-laptop-van-Asus-K75VM/m-p/195726#M21007