42203
netweters
|
18615
gesprekken
|
20107
vragen
|
Beste,
na goed probeerde poging heb ik ontdekt dat mijn laptop werkt met snelheid of max 50Mbps on WIFI.
Dus heb ik geprobeerd met hogere snelheid ik heb gekozen voor 300Mbps.
Bij mijn laptop werkte dat niet, want ik haal allen 50Mbps op wifi en ook met kabel.
Ik heb gebeld naar Telenet instalator hij komt en voor hem was snelheid bijna 300Mbps. op WIFI en ook op Kabel.
Dus dat blijkt dat iets met mijn laptop is. (asus K75VM)
Ik heb gecheckt en mijn is WIFI 4 (802.11n) 2.4 GHz
Mijn router CH7465LG-TN
Kan wij iets doen met mijn laptop of is dat niet mogelijk.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: wifi snelheid op asus laptop K75VM
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan eens kijken of je de mogelijkheid hebt om een snellere netwerkkaart er in te steken. Hiervoor dien je wel naar computer winkel te gaan of als je technisch bent kan je dit zelf. Natuurlijk kan je ook een nieuwe laptop kopen die aan alles voldoet vandaag de dag.
Thanks for fast reply !
I was thinking about to buy new laptop.
and mostly standard is WIFI 6 or WiFi 6E.
Is that standard compatible with routers , it will gonna work ??
My router: CH7465LG-TN.
greetings.
and mostly standaard is WIFI 6 or WiFi 6E.
Is that standaard compatibel with routers , it will gonna work ??
ik wacht voor bovenstaande vraag.
(sorry dat dit was in het Engels maar ik was te rap)
ok ,
nu ben ik zeker ik gaan voor nieuw laptop met WIFI 6 eventuel 6e 😉
bedankt voor antwoord.
als je laptop voor de rest nog ok is, is een usb netwerkkaartje met wifi kaartje ook een mogelijk alternatief als dat niet te veel gedoe is voor u. intern is meestal wel makkelijker en door de permanente inwendige electrische verbinding ook betrouwbaarder. in alle geval succes gewenst ermee alleszinds
Beste Netweters
de laptop is niet meer ok, hij te oud voor mij.
Ik wilde het alleen maar bevestigen welke laptop , welke WIFI standard zal goed werken met mijn telenet router,
maar ok zoals jullie heeft gezegd ik zal kiezen tussen WiFi standard 6 of 6E.
snelheid zal beetje minder dan op kabel, maar ik gaan zeker halen 250Mbps (als ik kiezen pakket 300Mbps) , klop dat ??
Bedankt voor zo snelle reactie.
Snelheid is niet puur gebonden aan Wi-Fi standaard.
Die is wel onderdeel, dus bvb op de 2,4GHz band ga je nooit hoge snelheden halen, maar zijn ook gebonden aan waar je zit met je laptop tov de modem/AP.
Als je vlakbij de modem zit, open air, paar meter zal het een groot verschil geven dan moest je je laptop enkele kamers verder gaan gebruiken, met meerdere muren en of plafonds ertussen. Bovendien kunnen er allerlei andere stoorzenders zijn als zijnde een grote visbak, kast rond de modem, glazen wanden ertussen enz.
Wi-Fi6 is zeker de standaard vandaag, 6e wat minder, zou dan eerder ineens naar Wi-Fi7 gaan, maar is waarschijnlijk nog net iets te vroeg, cf kostprijs
Wi-Fi standaarden garanderen backwards compatibiliteit, dus je wi-Fi 6 laptop bvb op een Wi-Fi5 modem, gaat zeker werken, maar uiteraard zit je dan in "Wi-Fi 5 mode" te werken. Als je modem bvb upgraded wordt naar laatste model, de F@st modem, die heeft wel Wi-Fi6 aan board.
uiteraard komen er elke paar jaar nieuwe standaarden aan de oppervlakte
nu ik vraag mij af , welke modem heb ik .... is hij wifi 6 of wel 5 ?
, zo wit bakje met Model nr: CH7465LG-TN.
kan ik altijd vragen Telenet om recente goede modem te plaatsen ?
Zoals ik al zei, WiFi 5 (802.11ac): Alles over je Telenet-modem | MyTelenet
Je hebt een abonnement van 300 Mbps dan heeft het op zich weinig meerwaarde om te upgraden naar een nieuwe modem als je met je nieuwe laptop deftige snelheden haalt. Maar je kan altijd aan Telenet vragen om te ruilen.
@adibeDe wifi-kaart in uw laptop ondersteunt uitsluitend de volgende standaarden: 802.11b, 802.11g en Wi-Fi 4 (802.11n).
Dit verklaart waarom de internetsnelheid op uw laptop niet optimaal is.
Hoewel je via een kabel theoretisch gigabit-snelheden zou kunnen bereiken, beperkt uw oudere Telenet-modem deze snelheid tot maximaal 600 Mbps.
In de praktijk zal je waarschijnlijk een lagere snelheid hebben.
Moest je een andere modem hebben van Telenet en een USB wifi adapter (wifi 6 of 6E) zou je betere snelheden halen.
De USB van je laptop is type 3.2 dus is dit optimaal om hierop een wifi adapter aan te sluiten.
Een andere optie is natuurlijk een nieuwe laptop.
Beste KristofDW,
Je hebt mij overtuigd om het te kopen die WiFi adapter, die upgrade gaan doen naar Wifi 6 😉
Kan jij ook mij helpen welke moet ik kopen (best om te bestelen on-line) zal gemaklijkste weg zijn, want nieuw laptop zal niet snel komen 😉
grtz,
van bol => TP-Link Archer T3U - Wifi-Adapter lijk mij goed ...
Kristof zal dat goed zijn ??