Beantwoorden
StefB94
Freshman Weetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internet valt constant uit zowel bekabeld als wifi

Vorige week waren er enorm veel problemen in mijn regio.

Ik had toen ook de diagnose test gedaan in de Telenet app. Daar werd mij gezegd dat ik nog beschikte over een oude modem. Ik kon deze gratis laten vervangen wat ik dan ook gedaan heb.

Alles geïnstalleerd volgens het boekje. En yay alles werkt perfect.

Maar dan gisteren middag had ik opeens problemen. Ik heb dus een verbinding via utp met mijn vaste pc en gebruik wifi voor mijn iphone.

Ik ben zogezegd verbonden met internet maar de verbinding valt geregeld weg waardoor videos buffere of sites helemaal niet werken. (dit zowel voor utp als wifi)

Wat heb ik al gedaan:

- coax kabel nagekeken.

- modem herstart d.m.v. stekker 15sec uit stopcontact te doen en weer opnieuw in te steken.

- modem herstart via de telenet app.

- speedtest

- malwarescan 

Na het herstarten is het meestal z'n 5-10mins ok en dan begint alles opnieuw.

Ligt het dan aan de modem zelf?

De resultaten van de speedtest zijn als volgend: ping 87ms, download 32.1 Mbps, Jitter 142ms, upload 0.3Mbps.

Ik heb het one up abonnement en zit niet aan mijn limiet.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

20 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Heb je al eens contact opgenomen met de klantendienst? Zij kunnen je modem nakijken en zien mogelijk meteen het probleem.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefB94
Freshman Weetjesweter

Bedankt voor de reactie maar de klantendienst.. Meermaals gebeld elke keer leggen ze gewoon af.

Dan via whatsapp geprobeerd heb ik toch na 2uur een reactie gehad: " ik zie dat je gebruik maakt van de f@st modem, maar niet van de 360 wifi pods." Der was een setting die alleen van toepassing is voor die pods dat actief stond deze hebben ze voor mij uitgezet en dan vroegen ze feedback. Ik heb dus laten weten dat het geen verschil is en wacht nu al bijna 5uur op een reactie. Denk dat ik vandaag niets meer moet verwachten.

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

De mac adressen noteren die op je modem staan. Terugbellen of Whats app en vragen dat ze die mac-adressen controleren in de settings.

De modem is misschien niet correct geprovisioneerd. Dit gebeurt nog.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Zet eens de modem langer zonder stroom

Als je gaat slapen trek de stroom stekker uit

En laat hem daarna rustig opstarten

Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Amaai, jij bent nog snel geholpen via WhatsApp. Ik heb om 16u een probleem doorgegeven… de volgende dag antwoord gekregen nadat ik zelf reminders had gestuurd… Klantenbinding? 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vertel eens wat meer over je lokale netwerk.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
StefB94
Freshman Weetjesweter

Even een update:

Gisteren avond had ik nog een antwoord gekregen.

" Dat je deze namiddag geen internet had zou dus kunnen te maken hebben met de optie die ik uitschakelde, heb je nu terug internet verbinding?"

Waarop ik antwoorde dat ik nog steeds geen internet had. Maar dan opeens ongeveer 1u later was alles weer normaal.

Denk dat ze zelf niet weten wat de oorzaak was aangezien ze begon over dat de storing zou zijn door die optie uit te schakelen. Maar het probleem was ervoor er al.. En voor de rest hebben ze niets gedaan.

Deze morgen kreeg ik van iemand anders nog een berichtje met de vraag of alles stabiel is gebleven. En daar heb ik gevraagd of ze de oorzaak nu weten, maar ik wacht nog op antwoord. Als ik meer weet post ik het hieronder.

Alvast bedankt iedereen voor de moeite.

StefB94
Freshman Weetjesweter

Ik had eerste bericht om 10u gestuurd en dan ong 2u later reactie. Maar bij mijn volgende berichten moest ik ook langer wachten.

Denk eerder dat omdat u het om 16u hebt gestuurd al wat te laat was gezien de wachttijd. 's avonds is het vermoedelijk drukker ook. En ze werken ook maar tot 18 of 20u in het weekend. (in de week tot 22u)

Denk niet dat ze voor de rest onderscheid maken tussen wat voor een abonnement je hebt om "betere" service te krijgen. Maar kan mij vergissen natuurlijk.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Als je een conversatie wil waarbij je ook snel antwoord hebt dan bel je nogsteeds best de klantendienst. Via Whatsapp, Messenger of Social Media moet de medewerker meerdere klanten tegelijk helpen (waardoor je bij een nieuw bericht dus terug in de wachtrij komt te staan) terwijl aan de telefoon jij op dat moment de enige bent die geholpen wordt door deze persoon.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Je oude modem zal nu volledig uit gezet zijn

Ze moeten dat na zien en de nieuwe zal nu actief zijn

daarmee dat ze een bericht sturen of alles ok is

Dat zijn de stappen dat ze altijd volgen

StefB94
Freshman Weetjesweter

Update:

"Het lijkt er toch op dat dit op netwerkniveau verstoord was. Dit laten we toch best eens nakijken door een technicus om storingen in de toekomst te vermijden." 

Dus heb een afspraak gemaakt.

StefB94
Freshman Weetjesweter

Ja dat zou kunnen maar ik sprak vandaag mijn buurman en die had deze week dezelfde problemen alleen heeft die zijn modem niet veranderd.

Dus ik vermoed dat het inderdaad zoals ik in men vorige bericht zei, een netwerk probleem is.

Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

We betalen voldoende om een degelijke service te mogen verwachten en pro-activiteit in mijn geval zou welkom zijn. Vandaag kreeg ik opnieuw te horen dat er inderdaad nog steeds een probleem in onze straat is en dat ze dit zullen oplossen. Tja… dat hebben ze een jaar geleden ook al gezegd. Toen stuurden ze zelfs een Telenet-technieker naar mijn huis. Die vertrok na vijf minuten met de opmerking: "Wat moet ik hier doen? Het probleem ligt duidelijk in de straat, dat zie ik zo op mijn laptop." Wat kan ik meer zeggen ... ze kennen het probleem al heeeeel lang en doen er niks aan. 

luc55
Freshman Meesterweter

Toevallig met koud weer er zullen kabels in de straat onder de grond niet meer goed zijn

Kan een tijdje duren gemeente moet ook op de hoogte gebracht worden

Dan zal iedereen in straat er last van hebben de ene meer als de andere dat heb je soms