Beantwoorden
Fist2360
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe gratis wifibooster

Heb mijn "oude" powerline van 2015 vervangen door het nieuwe gratis exemplaar.

plug and play volgens de papier.

De verbonden laptops werken voor geen meter meer.

Moet ik instellingen aanpassen op mijn toestellen?

 

f

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe gratis wifibooster

Heb je enkel de WiFi powerline vervangen? Is toch van hetzelfde type als je andere powerline? Het zijn alleen de PG9072 en PG9073 die naar elkaar luisteren al de rest luistert of communiceert niet. Als je er een hebt met een geel telenet logo en een met een zwart telenet logo = Niet OK.

Toch van hetzelfde type? Dan 2 tot 3 seconden op het knopje duwen ( van deze bij de modem)tot die begint te pinken en vervolgens idem bij de 2e (Wifi adapter). Tot ze elkaar gevonden hebben.

Vinden ze elkaar niet dan eerst fabrieksreset = 10 tot 12 seconden op het knopje duwen zodat die volledig opnieuw opstart en dan de vorige handeling herhalen.

Je steekt ze uiteraard in een stopcontact niet te ver van elkaar, voor het gemaak. Achteraf steek je de WiFi waar die moet zitten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fist2360
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe gratis wifibooster

Volledige procedure nog eens doorlopen. De beide adapters zeer dicht bij elkaar gebracht. Toch zie ik nog steeds de oude powerline in het config scherm van mijn thuisnetwerk.

 Proberen dit WE nog eens één en ander uit.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe gratis wifibooster

Nog eens op een rijtje:

Steek de 2 powerlines een ergens in een stroomblok naast elkaar.

Doe een reset op nr 1 door 12 seconden op het knopje te drukken. Je zal alle lampjes zien uitgaan en opnieuw opstarten.

Doe daarna hetzelfde met nr 2.

Vervolgens 2 tot 3 seconden drukken op knopje van nr 1. Er zal 1 lampje beginnen pinken.

Dan doe je dit ook op nr 2. Daar zal ook 1 lampje beginnen pinken.

Als ze elkaar gevonden hebben moeten op beide PWL alle 3 de lampjes gelijktijdig branden.

Is dit zo?

Dan kan je ze op de plaats steken waar ze horen. De kleinste bij de modem, de grootste op de plaats war je Wifi wil.

Als je de set hebt gehad in een doos moet dit normaal niet gebeuren. Het kan natuurlijk zijn dat de afstand te groot wordt, uw electriciteitsnetwerk uit 3 fasen bestaat of niet goed genoeg is. Maar als ze naast elkaar tegen elkaar spreken en ze doen het dan nog niet als je ze op hun plaats steekt dan is er iets anders mis.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe gratis wifibooster


@Fist2360 schreef:

Volledige procedure nog eens doorlopen. De beide adapters zeer dicht bij elkaar gebracht. Toch zie ik nog steeds de oude powerline in het config scherm van mijn thuisnetwerk.

 Proberen dit WE nog eens één en ander uit.


Hopelijk is het afgelopen weekend gelukt met je WiFi-boosters, @Fist2360. Wanneer gelukt, vergeet dan niet om even de oplossing te delen met de andere Netweters of de oplossing die voor jou geholpen heeft aan te duiden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Nieuwe gratis wifibooster

Even om toch te benadrukken, @Fist2360, de oude powerlines en de nieuwe powerlines mogen ook niet samen op een stroomnet steken.

De oude powerlines werken via HomeplugAV en de nieuwe via G.hn en deze kunnen mekaar niet goed hebben.

 

Zie dus dat je enkel de nieuwe exemplaren gebruikt die je van de Telenet shop hebt gekregen.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes