Beantwoorden
tilcop
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Happy New Year! En we zijn vertrokken!

Nieuwe toestellen kunnen niet meer verbinden.

Hallo,

Ik heb recent een probleem opgemerkt, alle toestellen die niet verbonden zijn met de wifi kunnen niet meer verbinden. Toestellen die eerder wel verbonden waren en je disconnect van het netwerk kunnen ook niet meer opnieuw verbinden. Het probleem bevind zich zowel bij een pc, gsm, chromecast en printer. Ik heb al twee maal geprobeerd om de wifi modem opnieuw op te starten maar dat had geen zin. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn want na een kleine maand is het wel een groot probleem aan het worden. 

Alvast bedankt voor de hulp.

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe toestellen kunnen niet meer verbinden.

@tilcop  

Je kan al eens proberen om via 'mijn Telenet' je wifi netwerken op te splitsen in de 2.4 en de 5 GHZ netwerken. Kans is aanwezig dat je toestellen dan wel verbinden. 

 

Achter de modem / router van Telenet staat geen eigen router die je nog gebruikt voor je wifi en dergelijke ? Of een dergelijk Accespoint ?  Dit is wel belangrijk te weten anders helpen we je misschien de verkeerde weg op. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TheLaw
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Nieuwe toestellen kunnen niet meer verbinden.

Heb je de modem al een fact reset gegeven en de eventuele accespoints ook?

 

En zoals @patrick37  al aanhaalde, gebruik je de telenet modem of een eigen router?

Misschien deze ook eens resetten?

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe toestellen kunnen niet meer verbinden.

@tilcop zit er tussen de wifi modem en uw pc nog een device dat wifi kan uitzenden? 

Er is namelijk een instelling (acces control) op AP's of routers waar je kan zeggen dat je alle nieuwe toestellen die op je netwerk komen expleciet toegang moet geven tot het netwerk, anders krijg je geen internet.Er bestaat ook MAC ACL, waar je uw devices al dan niet toegang kan geven. Misschien kan je deze optie eens bekijken.

Ook al zijn devices eerder geconnecteerd en toegelaten, kan het zijn bij het veranderen van ip adres dat het een "vreemd" device is en dus manueel moet toegelaten worden. 

Probeer ook eens om de connectie op je device te vergeten en terug te connecteren met uw password. Soms helpt dit.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.