Beantwoorden
Arpeando
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nintendo Switch connecteert niet

Wij hebben constant problemen met verbinden met onze Nintendo Switch. Volgens de instellingen zijn we verbonden, maar doen we een verbindingstest, lukt het niet om te verbinden met het internet.

Apps downloaden traag tot niet, op de nintendo e-shop gaat ook niet. De Nintendo Switch is ondertussen al 2 keer opgestuurd voor reparatie in de 2 maanden dat we die hebben. Mijn vriendin hzeft eens een hotspot gemaakt met haar gsm en dat werkt wel.

Kan iemand ons aub helpen?

 

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nintendo Switch connecteert niet

@Arpeando gebruik je uw eigen router of die van Telenet ? 

Als je uw eigen router gebruikt heb je misschien mac filtering of access control opstaan. 

Daar moet je het toestel manueel toevoegen tot je netwerk. 

Gebruik ook een opsplitsing van 2.4 GHZ en 5GHZ zodat je altijd kan verbinden met de 2.4GHZ band.

Soms loopt het mis als je deze samenvoegt. 

Herstart misschien eens alles van je netwerk en probeer nogmaals. 

en de laatste stap is " vergeet " je netwerk op je switch en voeg deze nogmaals toe. Soms helpt dat wel.

 

Good luck !


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arpeando
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nintendo Switch connecteert niet

@kristofDW we gebruiken enkel de modem die we gekregen hebben van Telenet. Al onze apparaten gebruiken de wifi zonder problemen, maar enkel bij de Switch hebben we problemen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nintendo Switch connecteert niet

@Arpeando als je op de switch de netwerk connectiviteit nakijkt , krijg je dan een foutmelding ? 

Gebruik anders de switch docking waar een netwerkkaart is ingebouwd en probeer dat eens. 

Je kan in de instellingen van de switch ook kiezen om bedraad internet te gebruiken. Als deze actief staat zoekt de switch ook niet naar wifi en maakt hij dus geen verbinding.

kijk dus zeker of wifi actief staat in de internetinstellingen van je switch.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Nintendo Switch connecteert niet

Als ik op mijn 2 GSM's een hotspot instel dan dan kan dat enkel in de 2,4 Ghz of de 5 GHz band maar niet beide. Daar de Nitendo werkt via de hotspot maar niet via de Telenet WiFi zou ik hetzelfde voorstellen als in een vorige post.  Geef de AP in de 2,4 en 5 GHz band een verschillende naam zodat de Nitendo niet zal verspringen van band.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes