Beantwoorden
Jens11
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet Traag

Beste, 

De laatste paar weken heb ik verlof. Ik ben een fan van het spelen van videospellen en speel deze dan ook met mijn vrienden als vorm van relaxatie. Helaas is dit de laatste paar weken moeilijk aangezien mijn internet rond 22:00 naar beneden valt als een baksteen. Een redelijke ping van 22 verandert naar 70-120ms. Vrijwel onspeelbaar dus. In het begin dacht ik dat dit storingen waren maar naar verloop van tijd werd het me duidelijk dat er meer aan de hand was. Ik heb alles geprobeerd (sluiten van alle programma's, internet tests, verschillende apps die anders zouden reageren, router uit & aanzetten, ect.).
Ik vraag me af of hier iets aan gedaan kan worden voor ik het simpelweg opgeef. 

Jens

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Traag

@Jens11 

Is het gaming via een pc of via een spel console ? Hoe ben je verbonden met internet is dat bekabeld , wifi en is die router je eigen router of een AP of heb je andere dingen in je opstelling staan ? 

Beetje meer info om wat gerichter te antwoorden zou ons wel wat helpen dan kunnen we misschien de juiste richting in gaan om je te helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet Traag

Ik kan je alleen maar aanraden om elke dag en paar keer te testen (speedtest of i.d.) en dag en uur te noteren. Ook na 10u om het verschil aan te tonen.

Klantendienst contacteren via WhatsApp of dergelijke en die cijfers mee te geven. Dan kunnen ze nagaan bij de technische dienst of er op hun netwerk iets specifieks gebeurt na 10u.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Internet Traag


@Jens11  schreef:

Helaas is dit de laatste paar weken moeilijk aangezien mijn internet rond 22:00 naar beneden valt als een baksteen. Een redelijke ping van 22 verandert naar 70-120ms. Vrijwel onspeelbaar dus. In het begin dacht ik dat dit storingen waren maar naar verloop van tijd werd het me duidelijk dat er meer aan de hand was.


Gezien de coax een gedeeld medium is, met een heel serieuze overboeking, heeft het verbruik van je "buren" ook een invloed op jouw maximum snelheid. Het is dus goed mogelijk dat een andere gebruiker (die op dezelfde node zit), dagelijks om 22.00 een back-up begint, en zijn lijn volledig dicht trekt.

Ik beweer niet dat dit in jouw geval de oorzaak is, maar het zou kunnen, gezien jouw problemen dagelijks rond dezelfde tijd optreden...

Dus zoals @igvfer zegt: dagelijks meten en Telenet contacteren ...