Beantwoorden
sorratana3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Snelheid wordt niet gehaald met 24*8 DOC 3 WIRELESS

Beste netweters,

Na een speedtest te doen krijg ik een maximum downloadsnelheid van 274.09 Mbps. Ik zat eerst bij Telenet Wigo en hierbij haalde ik dit ook al. Inmiddels ben ik overgestapt naar Telenet OneUP en zou ik 1000Mbps moeten aantikken, maar hier zit ik niet echt dicht bij. Mijn PC is aangesloten met een internet kabel, op het moment dat ik de speedtest deed werd geen WiFi gebruikt op andere apparaten. 
Ik heb de modem: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Iemand die mij verder kan helpen?

0 Likes
2 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Snelheid wordt niet gehaald met 24*8 DOC 3 WIRELESS


@sorratana3  schreef:

Na een speedtest te doen krijg ik een maximum downloadsnelheid van 274.09 Mbps. Ik zat eerst bij Telenet Wigo en hierbij haalde ik dit ook al. Inmiddels ben ik overgestapt naar Telenet OneUP en zou ik 1000Mbps moeten aantikken, maar hier zit ik niet echt dicht bij. 


OneUp klanten zijn verplicht over te schakelen naar één van de nieuwe Docsis 3.1 modems:

  • de CH8568LG (de nieuwste Docsis 3.1 HGW met WiFi)
  • de CV8560E of E-router (een Docsis 3.1 HGW zonder WiFi, met Mac passtrouh (bridge) , voornamelijk gebruikt als je een eigen router hebt achter de Telenet modem)

Jij gebruikt waarschijnlijk de CH7465LG-TN (Docsis 3.0 HGW): deze wordt gecapt op 400 Mbps. Jouw "Wigo snelheid" van 300 Mbps zou nu toch iets moeten verhoogd zijn naar 400 Mbps??

  • indien je géén 400 mbps haalt: Telenet bellen, jouw modem krijgt niet de OneUp snelheid.
  • indien je gigabit wilt: modem omruilen.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Snelheid wordt niet gehaald met 24*8 DOC 3 WIRELESS

@sorratana3 heb je alle toestellen herstart ? De router van Telenet vooral?

Ook zien dat uw kabel minstens een cat5E kabel is die gigabit aankan. Als dit een cat5 of lager is kan je die snelheden niet halen.

De testen moeten ook direct op de router van Telenet getest worden, dan zou je de snelheden moeten halen. 

Als het dan niet gaat even contact opnemen met Telenet


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes