Beantwoorden
will6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Onbekende toestellen wireless modem

in "mijn telenet" onder toestelinstellingen in "je thuisnetwerk" vindt ik bij telenet wireless modem(3,0)Docsis  7 verbonden toestellen ,  waaronder een toestel met

Mac-adres  :   E8:5B:5B:5D:6C:5C    en IP-adres   :  192.168.0.205

er staat geen naam van het toestel bij ,alleen een * .

 Ik zou niet weten welk toestel dit is.

Weet iemand wat soort apparaat dit zou kunnen zijn?

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Onbekende toestellen wireless modem

@will6 heeft u een LG apparaat thuis ? dus een gsm of een tv of een beeldscherm voor de pc of iets in die aard ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende toestellen wireless modem

Volgens https://www.macvendorlookup.com zou het gaan om een netwerkkaart van LG. Dit wil helemaal niet zeggen dat het toestel een LG is. 

Welk toestel het is zal je zelf moeten uitvissen. Denk aan alle toestellen die je hebt en die een verbinding kunnen maken. Denk ook aan routers, powerlines, iot-spullen, ...

Weet ook dat een toestel zowel een vaste (met kabel) verbinding kan hebben en tevens ook nog een wifi-verbinding.

In mijn installatie zie ik twee verbindingen zonder vermelding van toestel. Het gaat bij mij om de twee powerlines.  

Ex-Netweter
 

Onbekende toestellen wireless modem

@janne_man dat is een beter tool om te gebruiken had er wel ene maar is niet zp precies.

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

Onbekende toestellen wireless modem

Bestaat er een mogleijkheid om de naam van het toestel ergens op te slaan, zodat je altijd weet waarover het gaat ? En dan bedoel ik niet op papier hoor 

Owbie
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De 3 wijzen! Primeur! De kop is eraf! It's your first party!

Onbekende toestellen wireless modem

Probeer eens de "telenet" app. Er zit een handige tool in die de meeste toestellen bij naam weergeeft in je thuisnetwerk. 

Er staat tevens ook bij of dit toestel verbonden is via ethernet of wifi.Screenshot_20190109-190406_Telenet.jpg

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende toestellen wireless modem

Ik weet niet hoe accuraat dat ding is, maar zo een overzicht geeft mijn eigen  router (na een modem-only) ook weer, maar dat is verre van correct. Er zijn apparaten die bij naam genoemd  worden, en die zijn juist, maar er zijn er ook heel wat waar gewoon niks bij staat, buiten IP en MAC adres. Ook het type verbinding klopt niet altijd, soms staat er een gsm die zogezegd bekabeld is aangesloten en van die dingen.

 

Maar misschien dat het bij een HGW wel altijd volledig en juist is, dat weet ik dus niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende toestellen wireless modem

@StefaanH Voor zover mijn herinneringen juist zijn, was dat ook zo als ik nog mijn eigen router gebruikte.

 

Voor de volledigheid heb ik niet twee maar drie apparaten die op mijn telenet (en dus ook in de telenet app) geen naam hebben. Zoals ik al gemeld had mijn twee powerlines en daarnaast mijn file-, media- en webserver. Deze heb ik een vast ip-adres gegeven en is dus niet gekend door de dhcp van de HGW.

0 Likes
will6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Onbekende toestellen wireless modem

Allen bedankt voor de hulpvaardige reacties.Het is waarschijnlijk één van de powerline-adapters die ik gebruik.Het onbekende toestel verschijnt maar af en toe in de lijst,en verdwijnt dan weer.Ik heb een LG-TV,maar die staat afzonderlijk vermeld als één van de verbonden toestellen.Ik dacht eerst dat het de logging-stick van ginlong was: verbonden met Solis-omzetter van zonnepanelen,maar deze komt ook afzonderlijk aangeduid in de lijst met verbonden toestellen.

Iedereen bedankt voor de reacties  !  Will6