Beantwoorden
Ekfad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Onderbrekingen op en wegvallend WiFi

Aangezien ik mij stilaan dooderger post ik het hier maar even.


Mijn thuis installatie bestaat uit een 
CH7465LG-TN modem en een AP (of booster zoals ze het bij Telenet noemen) op het 1ste verdiep, bekabeld aangesloten.

Al een 2 tal jaar ervaar ik op erg regelmatige basis dat het WiFi netwerk wegvalt of onderbroken wordt. Dit uit zich meestal in het feit dat mijn toestellen Gsm’s/tablets/streaming hifi/draadloze bel wel nog verbonden zijn met de modem maar geen internetverbinding meer hebben of dat er op regelmatige basis onderbrekingen zijn tijdens het afspelen van muziek, filmpjes enz… 

De enige oplossing die dan helpt is om de modem te resetten. Waarna ik weer soms enkele dagen, soms weken zonder problemen verder kan.

 

De modem zelf werd reeds tweemaal vervangen (technici zagen de uitval ook). Steeds door hetzelfde model.

 

Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat het aantal totale clients of de beschikbare bandbreedte te beperkt is voor wat wij hier in huis doen (namelijk muziek luisteren over WiFi, ondertussen surfen op het internet en bijvoorbeeld YouTube filmpjes afspelen). De reden waarom ik vooral neig naar de bandbreedte is omdat het erg vaak voorkomt als er gestreamd wordt van muziek en video tegelijk (op 2 apparaten is soms al genoeg).

 

De WiFi dekking op de plaatsen waar dit zich voordoet is nochtans uitstekend.

 

Zijn er hier techneuten die kunnen helpen om te achterhalen wat het probleem precies is?

Ik ben immers aan het overwegen om opnieuw contact op te nemen met de ondersteuning en ditmaal een CH8568LG te vragen of een CV8560E en die in bridge mode te plaatsen om er een eigen mesh netwerk achter te koppelen.

 

0 Likes
2 reacties
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Onderbrekingen op en wegvallend WiFi

Beste, 

hopelijk leef je ondertussen nog?

Ikzelf was jaren op de sukkel met hetzelfde probleem. Ontelbare bezoekjes van verschillende onderaannemers van telenet om alles uit te meten, nieuwe modems, een bijna opgebroken vloer om nieuwe leidingen aan te leggen enz...

 

0Uiteindelijk was er een oudere technicus die mij op het volgende wees : er loopt een witte kabel naar de modem. Aan die kabel zit een stekker vast met daarin een klein pinnetje. Dat pinnetje moet uiteraard ergens in passen. Daar zat volgens die technicus precies het probleem. Vermoedelijk door de haast of de nonchalance waarmee de stekker werd vastgeschroefd maakte dat pinnetje een verkeerd contact, maw zat die naast het "gaatje" ipv erin. Hij heeft het pinnetje wat rechter gebogen en zo de juiste aansluiting gemaakt. Resultaat : ik heb nu al meer dat 2 jaar probleemloos wifi. Hopelijk kan jij het hiermee ook oplossen 

Ekfad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Onderbrekingen op en wegvallend WiFi

Dag Michel,

 

bedankt. Dankzij de zuurstoffles lukt het nog net.

 

Ik vermoed dat je de coax aansluiting bedoelt. Deze aansluiting is in mijn geval wel in orde, jammer genoeg ligt het hier dus niet aan.