Beantwoorden
erikaf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Beste netweters, ik ondervind veel problemen met mijn Telenet Wifi verbinding.

Ik heb sinds ongeveer een maand een  F@ST3896LG-TN modem. Devices die via lan kabel met deze modem verbonden zijn werken prima. Met draadloze verbindingen gaat het echter slecht. Zelfs als ik met de mobiele devices (laptop, smartphone) naast de modem sta zijn er problemen. De signaalsterkte indicatie is dan (uiteraard) goed, maar toch kan ik niet internetten. Als ik bvb ping naar een bepaalde website die ik geregeld gebruik gaat hij wel pingen naar een ip address (IPv4) (dus DNS resolve schijnt wel te werken), maar is er 90-100% packet loss. Doe ik hetzelfde op een bekabeld device, dan werkt dit wel. Ook op m'n smarphone heb ik een ping-app geïnstalleerd en daar heb ik hetzelfde probleem (packet loss) via wifi.

Ook vreemd: als ik via Wifi verbinding ping naar google gaat hij pingen naar een IPv6 adres en dat lukt wel gewoon.

Bij een tracert naar de eerste site gaat de eerste hop naar het ip address van de Telenet modem met 2ms en vanaf dan verschijnen timeouts.

Nog waard om te melden: ik had eerst een CH7465LG-TN modem en deze ben ik gaan omruilen, precies omdat m'n wifi verbindingen zo slecht waren. Dus toen heb ik de  F@ST3896LG-TN meegekregen, maar het probleem is niet verholpen.

Wie kan me verderhelpen? Alvast bedankt voor alle suggesties.

5 reacties
DeMMi
Moderator
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien!

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Hoi @erikaf ! Ik zag dat je jouw vraag dubbel had gepost. Daarom heb ik de tweede post weggehaald. 😊 Indien je hulp nodig hebt bij de werking van Netweters, kan je hier meer info vinden: https://www.netweters.be/t5/custom/page/page-id/Werking.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Zijn er nog andere WiFi netwerken in de buurt die eventueel dezelfde of naburige kanalen gebruiken?

Zijn er nog andere netwerk toestellen aangesloten op de Telenet modem? Indien ja koppel deze eens los en test dan eens de WiFi verbinding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
erikaf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Er zijn inderdaad nog enkele andere netwerken, vermoedelijk van de buren, maar daarvan komt het signaal maar zwak tot op de laptop. Qua andere apparaten heb ik het probleem zelfs als er maar 1 device wireless geconnecteerd is.

Als ik m'n laptop op de mobiele hotspot van mijn smartphone verbind werkt het wel stabiel.

Heel vervelend en ik heb verder geen idee waar te beginnen met troubleshooten. Bedankt voor de suggesties alvast.

erikaf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Beste Netweters, ik had gedacht dat er ondertussen nog wat reacties zouden binnengestroomd zijn, maar helaas is dit blijkbaar een lastig probleem. Intussen blijf ik helaas met ipv4 verbindingsproblemen zitten, terwijl ipv6 connectiviteit ok lijkt via wifi. Heeft er nog iemand suggesties of ideeën waar ik mee aan de slag kan?

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Packet loss op Wifi ondanks sterk signaal

Met andere netwertoestellen bedoelde ik eigenlijk switchen of routers. Is er soms een toestel met een management adres (192.168.0.1) ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.