Beantwoorden
ConnorD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Ping/ Latency spikes tijdens gamen (CS:GO)

Hallo

 

Ik heb wat problemen met mijn ping. (verbonden met ethernet aan powerline).Dit is alleen bij games zoals in CS:GO te merken. Mijn ouders hebben er geen last van, maar het verpest wel het gamen voor mij. Ik krijg om de 1 á 2 seconden een spike van maar liefst 300 of hoger. Dit zorgt voor een enorme lagg waardoor ik iedereen plots zie stilstaan en dan een seconde later weer zie teleporteren naar een andere plek. Bij de hogere spikes kan ik zelfs "Auto-disconnecten''. Dit maakt m'n game zeer unplayable en zorgt voor zeer veel frustatie. Ik heb al van alles geprobeerd: Pc heropstarten, kabels vervangen, Register-editor aangepast, honderden videos opgezocht en uitgetest, maar dat allemaal zonder succes. Hier heb je enkele foto's die u kunt gebruiken.

 

(Auto-disconnect)

.CSGO.png.png

 

 

(Ping spikes)

Naamloos.png

 

Dit probleem blijkt geen oplossing te hebben. Het ligt niet aan mijn computer, want op andere toestellen zijn deze ping spikes ook aanwezig. Ik denk dat het ligt aan de modem of aan de powerlines in mijn huis. Ik zou graag zo snel mogelijk een oplossing willen hebben. Als u nog meer informatie wilt kan ik die u geven. 

 

Alvast bedankt om te luisteren naar mijn probleem. Hopelijk  kent u een oplossing of hopelijk weet u aan wat dit zou kunnen liggen.

 

4 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Ping/ Latency spikes tijdens gamen (CS:GO)

Hey Netweters,

 

Kan iemand @ConnorD helpen met zijn vraag? 


Persoonlijk denk ik dat het aan je powerline zelf ligt. Heb je deze zelf eens een reset gegeven? Als je je rechtstreeks verbonden bent met een UTP kabel, krijg je dan nog steeds lagspikes? Ik heb zelf heel lang in mijn mancave zitten gamen op een powerline, maar heb dan toch maar heel snel zelf een kabel gelegd gezien de resultaten serieus tegen vallen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ConnorD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Ping/ Latency spikes tijdens gamen (CS:GO)

Beste

 

Het probleem komt niet alleen voor op mijn computer, maar ook met andere toestellen. Het gebeurt altijd tijdens de avond. Ik merk het alleen beter op, omdat ping véél beter te merken is op games. Video's en zelfs livestreams  bvb. op Twitch, hebben daar helemaal geen last van. Ik weet niet wat te doen. Ik heb onze modem al talloze keren gereset en het blijft maar doorgaan. Mijn computer aansluiten aan de modem is ook geen optie. Het gaat niet om een constante hoge ping, maar echt wel om ping spikes. Het gaat van 30ms naar 300-1200ms of zelfs nog hoger. Ligt dit aan het product ? Krijg ik hiervoor een gratis bezoek van Telenet ? Het is dan toch niet mijn fout hé ?

0 Likes
asoetewey
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Ping/ Latency spikes tijdens gamen (CS:GO)

Ik heb me pas aangesloten op Telenet na verhuisd te zijn naar regio Mechelen, en maak voor het eerst ook deze Ping spikes mee. Hiervoor is dit nooit een probleem geweest, en het komt evenmin voor op andere netwerken, zoals het gedeelde 4G-netwerk van mijn iPhone (Proximus). 
de spike zorgen voor serieuze frustraties gaande van onspeelbaarheid tot de bovengenoemde plotse auto-disconnects.

0 Likes
Thibo3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Ping/ Latency spikes tijdens gamen (CS:GO)

Ik zit al een tijdje met hetzelfde probleem, heb je hier een oplossing voor? 

0 Likes