Beantwoorden
burckie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

Beste , ik wil mijn laptop connecteren met het netwerk maar lukt niet. Windows XP Home Edition is geinstalleerd en laptop is ongeveer 10 jaar oud maar nog nooit gebruikt (!). Wat doe ik: ik selecteer mijn gewenste thuisnetwerk (waar reeds diverse apparaten op draaien) en druk op 'verbinden'. Ik krijg vervolgens melding dat : "Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld".  Enig idee wat ik moet doen?

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

@burckie  Ik zou beginnen met XP te vervangen door win10. Een beetje werk maar voor een kleine 15€ heb je een frisse installatie. https://windowslicenties.nl/product/windows-10-kopen/ .



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

Connecteer eerst eens met een netwerkkabel en dan zien of er voor je wireless adapter update drivers zijn. Tweede advies is om te zien of je die nog gratis kan upgraden naar windows 10. Je kan altijd een iso file downloaden op de microsoft site en zien of je laptop nog wel geschikt is voor windows 10. Indien niet zou ik hem zelfs niet meer op een netwerk aansluiten wegens veiligheid. Windows XP krijgt geen updates meer en er zijn zeker nog wat veiligheidsfouten die nu niet meer hersteld worden

Stefan Groenen
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

Ik vrees dat een laptop die 10 jaar geleden perfect uitgerust was voor XP niet vooruit te stampen zal zijn onder Win 10 ...😕

 

EDIT: de kans is zelfs groot dat er hardware in zit die (gedeeltelijk) niet compatibel is met Win 10.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
burckie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

dank mannen. Ik weet nu even wat te doen ! Tot nader order.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

@burckie 

 

Zuiver uit nieuwsgierigheid, zou je eens de specs van die laptop hier willen vermelden aub?

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

Bekijk ook eens dit artikel. Er staan een aantal tips in om te checken of het kan werken.

https://techpulse.be/nieuws/161258/is-jouw-computer-compatibel-met-windows-10/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Laptop connecteert niet met mijn Telenet netwerk

@igvfer  @stefangroenen 

 

Een slecht idee. Dan zou ik eerder Xubuntu of een Puppy Linux OS installeren. Maar dat is niet de vraag van de OP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.