Beantwoorden
Johnny-V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

Geen idee of het hier kan posten indien niet mag het gerust verplaatst worden naar het correcte topic.

We hebben net een playstation 4 gekocht, het toestel hangt bedraad aan de router. Toch slaag ik er niet in om de downloadsnelheid boven de 50 Mbts en uploadsnelheid boven de 1 Mbts te krijgen. Het gevolg is dat ik hierdoor random uit online games val of dat de mensen me niet meer horen op de chat. Doe ik een speedtest op de pc kom ik wel op de gewenste waardes uit. Heb ook al eens de lan kabels met elkaar verwisseld. Doch hetzelfde resultaat doet zich dan voor. Sony stelt dan het volgende voor. Ik heb echter geen flauw idee waar en hoe ik deze instellingen moet ingeven, ik kan de portforwarding wel terug vinden in mijn router maar hoe voer ik dan deze gegevens in?

Alvast bedankt!

 

 

Als de standaardstappen om netwerkproblemen op te lossen niet hebben geholpen, moet je mogelijk de PSN-poorten op je router openen (doorsturen).

Poorten functioneren als eindpunt tussen twee verbindingen, en het openen van bepaaldePSN-poorten kan helpen bij de doorvoer van internetverkeer tussen je PS4 en PlayStation Network.

BELANGRIJK: als je niet zeker weet wat dit betekent, of als je niet weet hoe je de poorten op je router moet openen, raden we je met klem aan contact op te nemen met je internetserviceprovider of de fabrikant van je router voordat je de instellingen op je router wijzigt.

Open de volgende poorten op je router en laat ons weten of het probleem is opgelost.

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
UDP: 3478, 3479

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@Johnny-V  beste is eens deze post te lezen. Want niet enkel jij zelf maar ook ik en andere hebben soms die lage snelheden op de PS4. Waar dit aan ligt weten wij ook niet en ik ben dan nog met de kabel verbonden aan de modem.

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Poorten-openen-ps4-als-oplossing-voor-tra...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@patrick37 dat ligt aan de server waarop je geconnecteerd bent met je playstation, daar kan je niet echt veel aan doen,

poorten openen zal niet veel helpen want dit hebben we ook al getest in dat ander topic.

je moet een beetje geluk hebben ermee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@Master-Magic  ik weet het we hebben verschillende testen gedaan 🙂 Vandaar heb ik dat topic aan TS gegeven zodat deze ook een inzicht heeft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Johnny-V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

Welja bedankt allen. Wel een beetje teleurgesteld had em speciaal gekocht omdat de corona tijd nog niet voorbij is op mijn bedrijf.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@patrick37 idd (y) vind raar dat er geen melding word gedaan in de winkels daarvoor en door PS,

heb op Facebook ook gelezen dat er meer mensen problemen hebben met de servers van PS, dat ze zelf niet in een spel geraken doordat de server is gecrasht of niet bereikbaar is, vrees dat met de corona de servers overbelast zijn, als je ziet hoeveel er een PS4 hebben, en de 5 die uitkomt zal het niet beter maken, je zal dan de keuze hebben tussen ene met schijflade of ene enkel met HDD voor online games, en dat laatste zou dan meer verkeer geven ook op die servers.

je zou wel de games van de 4 grotendeels kunnen spelen op de 5.

word eens tijd dat Sony meer servers aankoopt of zoals google enkele servers huurt in andere landen bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

Altijd vervelend zoiets @Johnny-V . Je kan niet meer doen dan het wat in de gaten houden en eventuele bevindingen met ons te delen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@Master-Magic  dit gaat toch niet ten goede komen lijkt mij voor Sony. Als mensen nu al klagen en hun spellen niet naar behoren kunnen spelen dan zal de PS5 ook geen succes worden. Investeren kost geld maar het brengt geld op als het ook goed werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Playstation 4 erg lage upload en download snelheid.

@patrick37 daar zit het hem met Sony, hoor dat van velen dat het al jaren word gevraagd om meer servers te huren of te runnen zodat de stabiliteit sterker word, maar ze doen er niet veel aan bij Sony,

ze verdienen er goed aan... 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes