Beantwoorden
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Port forwarding

Beste,

 

Ik zou graag port forwarding gebruiken maar kan maar niet vinden waar deze feature zich bevindt. Moet ik dit instellen via de website van mijn router, of via de telenet website?

 

Weet iemand waar dit staat?

 

mvg,

 

Bert

Tags (1)
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding

Eigen router achter een Telenet modem only? Modem only heeft 1 ethernetpoort en 2 kleine telefoonpoortjes en uw router 1 inkomende poort en 4 uitgaande poorten. In dit geval portforwarding via uw eigen router.

Telenet router (Home gateway)? Is een wit of zwart toestel met 4 (meestal gele) ethernetpoortjes en 2 kleinere telefoonpoortjes. In dit geval via mijn.telenet.be met uw login en paswoord.

Telenet home Gateway met eigen router erachteraan? Dan wordt het moeilijk da moet je eerst naar mijn.telenet.be en vervolgens op je eigen router.

Mogelijkheden zat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Port forwarding

Beste,

Indien je een Telenet router gebruikt kan je je poorten simpel open zetten via 'Mijn Telenet'. Ga naar https://mijn.telenet.be en log in met je gegevens. Deze gegevens vind je in de documenten meegeleverd wanneer de Telenet Technicus deze instaleerde.

Wanneer je ingelogd bent, ga je naar MIJN INTERNET.

Je ziet nu een tab genaamd DRAADLOZE INSTELLINGEN. In dit tablad klik je op 'Geavanceerd'. Je ziet nu een hele boel informatie zoals wie verbonden is met je netwerk, hun MAC-adressen en nog andere informatie. Ga naar IPv4 Firewall & Port forwarding. In dit tab heb je een tabel waarin je je poorten open kan zetten. Ik raad aan 'Firewall bescherming' Actief te zetten, omdat het openen van poorten je opensteld tot DDOS attacks.

Bij het Lokaal IP-adress voer je het IP-adres in van de computer waarvoor de poort open moet zijn. Je kan deze vinden op de volgende manier

------------------------------------------------------------------------------------

WINDOWS: Druk op de windows toets onderaan je toestenbord en houd tegelijkertijd de R-toets ingedrukt. Type 'cmd' in dit veld en druk op enter.

Hierna komt er een venster open waarin je typed: 'ipconfig'. Er zal nu allemaal tekst moeten verschijnen, zoek naar

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.xxx

 

MAC: Druk op het blauwe appeltje linksboven, kies 'Systeemvoorkeuren'. Ga naar Netwerk en je IP-adress is hier zichtbaar.

 

LINUX:  Druk rechtboven op de 2 pijltjes, ga naar 'Verbindingsinformatie'. Je kan je IP-Adress hier zien.

------------------------------------------------------------------------------------

 

Wanneer je je IP-adress weet, vul je de laatste 3 cijfers in in het veld.

Begin poort is de eerste poort in een reeks die je open kan zetten. Indien er maar een poort is die je open wilt, is deze hetzelfde als je Eind Poort.

Eindpoort is de laatste in de reeks.

 (Voorbeeld: Begin poort 25565 - Eind poort 25567 Zet de poorten 25565, 25566, 25667 open.)

Je protocol is belangrijk, maar ik raad aan deze op BEIDE te zetten. 

Zet hierna de status op Actief en je bent klaar!

 

Als je nog hulp nodig zou hebben, laat gerust een reactie achter

 

 

0 Likes
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Port forwarding

Beste,

 

Bedankt voor uw antwoord.

 

Het probleem zit bij het onderdeel MIJN INTERNET. Als ik op die pagina terecht kom zie ik de info die je vermelde niet staan ( zie bijgevoegde foto).

 

Kan u mij hiermee verder helpen?

 

Mvg

2017-07-03_212306.png

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Port forwarding

@BertG: de uitleg die @Mico gegeven heeft klopt, voor zover je een HGW hebt. Te zien aan jouw uitleg en jouw screenshot, heb jij geen HGW maar een standalone modem. 

Dat wil zeggen dat er normaal maar 1 UTP uitgang aan is en dat die ethernet kabel naar jouw eigen router leidt. Jij moet die router dus zelf kunnen beheren via het scherm ervan (vermoedelijk op IP 192.168.0.1).

Welke type router heb je juist?  Als je dat kan doorgeven, kunnen we je misschien helpen...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Port forwarding

Beste,

 

Ik heb weldegelijk een HGW beneden in mijn woning staan. 

Ik heb echter daartussen nog een Netgear N750 WNDR7300-TN staan, geïnstalleerd door Telenet om het Wifi-signaal tot boven te krijgen. Ik heb al eens naar het ip hiervan gesurft, maar hier zag ik ook nergens de instelling staan.

 

mvg

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Port forwarding

@BertG Als je een HGW hebt, dan zou je er met de uitleg van @Mico moeten geraken. Aan je screenshot te zien is dat niet het geval.

Ik zou hierover contact opnemen met de Telenet Helpdesk 015/66.66.66

Met een HGW moet je kunnen portforwarden op je MijnTelenet scherm.

 

iets doen op de router erachter heeft geen nut, de poort van de HGW zou het toch blokkeren, zelfs al zet je alle poorten van de NetGear open.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding

Als je effectief een Home gateway hebt staan, te herkennen aan zijn zwarte of witte kleur met 2 telefoonaansluitingen en 4 gele UTP aansluitingen dan moet je eerst de portfowarding instellen op de Home Gateway naar uw eigen router en dan op uw eigen router naar de verschillende devices. Alles kan perfect werken mits de juiste instellingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Port forwarding

Ben je ingelogd met het main account. Subaccounts (voor kinderen) hebben hier geen toegang toe.. Wees zeker in te loggen met het account dat de rekeningen betaald.

0 Likes