Beantwoorden
Boemelke
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Poweline set 9083 en 9082 niet compatibel met 9072?

Ik heb de nieuwe powerline wifi set met PG-9083LG-TN + PG-9082LG-TN.

Deze wou ik in mijn garage uitbreiden met een PG9072-TN?

 

Volgens de website zijn deze compatibel met elkaar.

Maar telkens ik het oud model 9072 sync met de 9083 dan valt de andere 9082 uit en vise versa.

Dus de 2 verschillende wifi powerlines willen niet samen syncen op de nieuwe basisstation aan de modem.

 

tldr: oude en nieuwe wifi powerline (uit groep 1) syncen niet samen wel apart.

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Reden: Verduidelijking issue

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Poweline set 9083 en 9082 niet compatibel met 9072?

Dit zou perfect moeten werken, zelfs met andere merken die het Homegrid (G.hn) protocol ondersteunen m, zoals de Devolo Magic-2

 

Waarschijnlijk doet u de verkeerde volgorde in het koppelen van de Wifi Powerlines (9072, 9O82) met de basis Powerlines (9083).

 

Het is dus niet de bedoeling dat de 9083 het paswoord van de 9072 overneemt, maar omgekeerd....

0 Likes
Boemelke
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Poweline set 9083 en 9082 niet compatibel met 9072?

Ik ben eerst altijd naar het nieuwe basisstation gegaan en dan naar de nieuwe wifi powerline. Dat heeft een tijd goed gewerkt, daarna een andere oude ingestoken in de garage, naar de basis gegaan, sync geduwd en dan security knop op de “oude” wifi powerline.

Die werkte meteen maar toen was de nieuwe powerline zijn signal kwijt (oranje pijltjes).

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Poweline set 9083 en 9082 niet compatibel met 9072?

Al eens omgekeerd geprobeerd?

  • koppel eerst de 9082 en de 9083.
  • steek dan de 9072 in het stopcontact en druk de "Security" knop.
  • druk daarna de Sync knop in op de 9083.

Misschien help dat wel? Gebruik 2 stopcontacten dicht bij elkaar voor de "pairing" (eventueel beide op één stekkerblok). 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poweline set 9083 en 9082 niet compatibel met 9072?

Nee, dit is niet de juiste volgorde. Je moet idd EERST de 9082 en 9083 koppelen.

Wanneer dit is gelukt steek je de 9072 dichtbij in een stopcontact. Wanneer deze is opgestart duw je EERST op de knop van 9082 of 9083, dan binnen de 30 seconden op de 9072, dan zou het moeten lukken, zeker NIET omgekeerd want anders neemt de 9082 of 9083 de settings van de 9072 over en dit is niet de bedoeling maar wel omgekeerd zodat ze alle 3 samen werken als je snapt wat ik bedoel.

Het is echter gekend dat de 9082/9083 soms wel eens moeilijk doen bij het koppelen met de 9072.

Bij het koppelen van de Powerlines ze zeker niet te ver uit elkaar zetten, uit ervaring weet ik dat dit de beste manier is.

Belangrijk : Begin wel maar met het koppelen nadat PWL's zijn opgestart, bij de Wifi powerlines duurt dit een paar minuten, bij de gewone is dit sneller want deze vallen uit na een tijdje als ze niet via utp zijn verbonden.

0 Likes