Beantwoorden
Vw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Powerline adapter werkt niet.

Hallo,

 

Ik heb bij Telenet gebruik gemaakt van de gratis powerline adapter om WiFi te krijgen tot achteraan mijn garage. Echter werkt dit niet, bij het installeren gaat het lampje bovenaan pinken en van kleur veranderen maar op het einde zou dit constant groen moeten branden, doet hij dus niet.

Na contact te hebben gehad met de klantendienst vertelde ze mij dat dit aan mijn elektriciteitsnet lag maar een juiste technische uitleg konden ze mij niet geven. Mijn garage ligt achteraan in de tuin (30m van de leefruimte verwijderd) en is verbonden met het elek. netwerk van het huis met een 4G6mm2 kabel. Ook handig om te weten is dat ik een 3 fasen netwerk heb. Zolang ik de powerline adapter in huis gebruik werkt deze dus dat is het probleem niet. Als ik een verlengkabel in de leefruimte insteek en deze tot achteraan afrol werkt dit ook. Alleen over de kabel naar de garage niet. Wat is hier de oorzaak van? Is de powerline adapter niet sterk genoeg om het signaal over de 6mm2 te transporteren?

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Powerline adapter werkt niet.

@Vw zou dus wel kunnen, maar ik denk meer aan welke 2 fasen gebruikt worden waar u adapter 1 insteekt en als de fasen voor adapter 2 van de garage anders zijn?? 

Jos

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline adapter werkt niet.

@Vw

 

Het ligt inderdaad aan de fazen. Wanneer uw garage gevoed wordt door andere fazen dan uw woonhuis werkt de powerline niet. U kan dit verhelpen door in uw schakelkast een zogeheten "fazenkoppelaar" te (laten) installeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline adapter werkt niet.

@StefaanH @Vw stefaan als het ne serieuze electrieker is geweest (zoals ik) en de kleuren in ere heeft gehouden, mits hij 3 fazen heeft in de garage, kan hij een stopcontact met de juiste fazen plaatsen, voor de power line, of zie ik het verkeerd?

Jos

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline adapter werkt niet.


@Ex-Netweter@  schreef:

@StefaanH @Vw stefaan als het ne serieuze electrieker is geweest (zoals ik) en de kleuren in ere heeft gehouden, mits hij 3 fazen heeft in de garage, kan hij een stopcontact met de juiste fazen plaatsen, voor de power line, of zie ik het verkeerd?

Jos


Nee Jos, ge ziet dat niet verkeerd. Maar wie zegt dat hij overal vijf draden heeft getrokken en niet drie? Als de drie fazen tegelijk niet overal nodig zijn is het ook niet nodig om overal vijf draden te trekken, daar wordt dan op bespaard hé .....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Powerline adapter werkt niet.

Haha, dien serieuzen elektrieker ben ik zelf geweest! Ik heb hier idd rekening mee gehouden en mijn garage heeft ook de 3 fasen. Ik heb zelfs gecontroleerd op welke fasen mijn stopcontact binnen zit en heb deze in mijn garage op dezelfde fasen gezet. Echter geeft dit niet het resultaat dat ik verwacht had... Blijkbaar zouden de powerline adapters van Devolo hier geen last van hebben. Iemand hier ervaring mee?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline adapter werkt niet.

@Vw

 

Vermits het met een verlengkabel wel werkt moet het wel aan de fazen liggen hé ... Vermits ge zelf elektrieker zijt (of toch op zijn minst de nodige kennis hebt) en de vijf draden in uw garage toekomen zou ik eens proberen om in uw garage uw stopkontakt op een andere faze aan te sluiten en dan nogmaals te testen. Indien geen succes, de derde faze uittesten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Powerline adapter werkt niet.

Ik ben technieker van beroep en weet wel het één en ander van elektriciteit. Ik heb ondertussen alle fasen al geprobeerd zonder resultaat. Ik zou de fasenkoppelaar wel eens willen proberen maar er zit wel redelijk wat verschil in prijs, dus wat is een goede? Of de powerline adapter van Devolo aanschaffen, op voorwaarde dat ze de garantie kunnen geven dat dit wel werkt. Wordt vervolgd... In ieder geval al bedankt voor het meedenken! 😉

Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Powerline adapter werkt niet.

Dit heeft niet alleen te maken met de fasen maar ook met bepaalde zekeringen, differentieel,...

Eigenlijk komt het erop neer dat powerlines alleen maar goed werken wanneer ze op hetzelfde circuit zitten, dus op dezelfde fase en op dezelfde zekeringkring.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline adapter werkt niet.

@Gregory1 @Vw @StefaanH gregory met de difrencieel ben ik zeker met u eens dat het de oorzaak kan zijn, en dan de fasen in ere houden natuurlijk, maar dat de zekeringen een rol gaan spelen twijfel ik aan. omdat er veel modems in de living staan, en dat wil niet zeggen dat de slaapkamers de zelfde zekering hebben wel de zelfde difrencieel in veel gevallen, anders zouden er veel meer klachten zijn.

het is in elk geval te proberen.

Jos

0 Likes
Vw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Powerline adapter werkt niet.

Ik heb bij Conrad een fasekoppelaar besteld, deze wordt tegen het einde van de week geleverd. Ben benieuwd...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline adapter werkt niet.

@Vw hou ons op de hoogte.

Jos

0 Likes
Vw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Powerline adapter werkt niet.

Doe ik! 👍

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline adapter werkt niet.

@Vw

 

Dat de powerlines op dezelfde kring moeten zitten zou inderdaad ook nog kunnen een rol spelen, los van dezelfde fase. Was even aan mijn aandacht ontsnapt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes