24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
We hebben 2 powerlines die verbonden zijn bij ons thuis. 1 op de gelijksvloers niet zo ver van de modem, deze haalt snelheden van 180mb/s via wifi wat heel goed is. Nu haalt de 2e powerline die verbonden is op de 1e verdieping via ethernet max 30-40mb/s download snelheid.
@Jeltevdl heb je de tweede powerline ook in een rechtstreeks stopcontact zitten want op een verdeeldoos is niet goed voor het gebruik van een powerline. Je kan ook altijd de powerlines eens resetten maar je kan ze ook eens omwisselen van elkaar. Dus die beneden hangt boven insteken en die van boven benden insteken.
Heb ik uw post geschreven? Ik heb immers exact hetzelfde probleem. Op benedenverdieping 180 mbps, bovenverdieping max 40-50 mbps. Beiden rechtstreeks in het stopcontact. Verandering van stopcontact (in dezelfde kamer) gaf dezelfde resultaten
Heb al eens geprobeerd dat te doen, ander stopcontact in dezelfde ruimte met hetzelfde resultaat. Dit is mijn snelheid momenteel via ethernet op de powerline:
Hoe moeten we dit doen? Waar starten? Dus ik trek alle powerlines uit het stopcontact en dan? Want kan je de powerlines resetten als deze niet in het stopcontact zitten? Eerst de powerline resetten aan de modem?
hier een linkje met de benodigde uitleg wat je kan doen.
Ik haal nu plots boven 168 mbps, wel eerst de powerline boven ingestoken, gelinkt. En dan pas die beneden? Zou het kunnen dat er een bepaalde volgorde in de powerlines zit? Of volgt die gewoon standaard de elektriciteitsleidingen?
@Dupont253 er zit geen volgorde van plaatsen bij dat kan je zelf bepalen waar jij bent die steek je als eerste in.
Bij mij is het resultaat iets minder. De powerline op de 1e verdieping haalt steeds nog maar 60mb/s download
Deze 60mb/s zijn via ethernet, en als ik via wifi beneden een test doe haal ik met gemak 180mb/s. Heel raar
@Jeltevdl kan je de powerlines een in de living plaatsen dus een vast stopcontact en dan die ene waar je een slecht resultaat mee haalt die insteken en dan nog eens je snelheid testen ? Welke resultaten heb je dan?
De resultaten beneden zijn altijd heel goed. Heb ze zonet volledig gereset en terug gelinkt. Beneden 180mb/s download via wifi en als ik de powerline boven insteek en via ethernet test 35mb/s download.