Beantwoorden
snap1704
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Verleden jaar had ik een vraag gesteld aan telenet waarom mijn powerlines geen 1 Gb aankonden. Het antwoord was niet echt duidelijk maar ze verwezen me naar een telenet technicus. Die wist mij te vertellen dat ik beter zou overschakelen naar de 360° pods, maar dat die toen nog in de testfase waren. Iemand een idee of je die nu al kan omwisselen of is dat nog niet mogelijk ?

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
snap1704
Professional Meerweter

@janne_man  ik heb de CH8568LG modem tower met led ring. Nu komt mijn wifisignaal via de powerlines. Als ik die verwijder, het ik wel bekabeld internet maar is mijn wifisignaal verdwenen. Destijds hebben ze bij Telenet de instellingen veranderd van zodra ik die powerlines geïnstalleerd heb. Wat ze precies veranderd hebben weet ik niet. Maar volgens mij kan deze modem toch gewoon een wifisignaal uitzetten. Kan ik dat zelf veranderen dan, zoja hoe ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Bij voorkeur doe je al het volgende als je met een netwerkkabel verbonden bent. Het kan ook met wifi, maar met de kans van iets meer signaalverlies tijdens dit proces.

Ga naar mijn.telenet.be. Eventueel inloggen.

Kies Beheer je thuisnetwerk.

In het nieuwe venster klik je links op modem

janne_man_0-1680792017208.png

Onder de kop Algemeen zet je het schuivertje rechts bij de lijn Persoonlijke wifi (privésignaal) op aan (door daarop te klikken verandert dit telkens tussen aan en uit, uit is de acthtergrond grijs of zwart, aan is de achtergrond Telenet geel.

Door dit te veranderen staat er gans onderaan nu twee knoppen: Annuleren en Wijzigen. Klik op de knop Wijzigen.

Mogelijk verlies je gedurende één à twee minuten de verbinding.

Als je niet meer in een venster zit waar de linkse kant er zo uitziet:

janne_man_2-1680792989039.png

Herneem je de stappen van in het begin tot je dit links hebt en dan klik jo op Wifi-paspoort.

Hierna zie je de netwerknaam of netwerknamen van je modem met daaronder een versluierd wachtwoord. Om dit wachtwoord te zien klik je rechts op het doorstreepte oog.

janne_man_3-1680793231081.png

0 Likes
snap1704
Professional Meerweter

@janne_man dank je voor de uitleg, maar Persoonlijke wifi staat al op aan. Gisterennamiddag kreeg ik voor de 3 de keer telefoon van een medewerker van telenet. Die had mijn modem nagekeken van daar en blijkt nu dat mijn wifi heel slecht is, wat ik al meermaals had gemeld maar toen bleek telkens alles ok. Bij de eerste 2 bellers had ik echt " de slimste van de klas " denk ik. Voor die 2 kon ik mijn Nas vanuit Thailand niet bereiken, dat is iets dat niet gaat. Als ik die vertelde dat hij nu noodgedwongen al bijna 2 jaar rechtstreeks aangesloten is op de modem en ik als ik op reis ben hem toch kon openen was ik een leugenaar. Deze 3 de beller heeft zich 1000 X verontschuldigd voor zijn 2 collega's en gaat nu een technieker sturen om dit probleem te onderzoeken en op te lossen. Ik weet niet wat dit bij telenet is de laatste jaren maar ik ben al klant van in het begin bij hun en nog nooit zoiets meegemaakt. Toen moest te bijna nooit bellen want nooit problemen en als je ze toch eens nodig had was je direct en vooral vakkundig geholpen. Nu ????????????

0 Likes