Beantwoorden
Gaelens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Ik heb vandaag mijn 360 wifi-modem en 3 pods ontvangen, deze geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Enkel mijn Sonos Beam en 2 Sonos One’s worden niet gevonden in mijn netwerk. Deze zijn nochtans op exact dezelfde manier aangesloten als in m’n vorige opstelling (zie afbeelding, enkel Linksys Velop vervangen door Pods).

 

 

wat doe ik verkeerd?

IMG_4372.jpeg

0 Likes
6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1095
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Je afbeelding is nog niet goedgekeurd; maar in je andere post staat dat de Beam via kabel is aangesloten via een switch. Dat is nogsteeds zo?

Probeer de Sonos Beam eens volledig te herstarten (eventueel stekker uittrekken). Werken de andere apparaten die aangesloten zijn aan die switch naar behoren?

Heb je dit al eens doorlopen? Connect Sonos to a new router or Wi-Fi network 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gaelens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Probleem met Sonos is na een uurtje “vanzelf” opgelost. Had nog niets gedaan en plots vond de app hem terug.

 

Maar volgend probleem is opgedoken: mijn AppleTv doet dienst als Hub voor mijn smart-home. Nu krijg ik constant de melding “Een woninghub reageert niet.” Met binnen de 10 seconden een nieuwe melding: “Een woninghub reageert nu.” Het lijkt dus alsof mijn AppleTv die bekabeld is aangesloten, constant de verbinding verliest en dan terug connecteert…

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1095
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Dat heb ik in het verleden ook al gehad, en dat duid inderdaad op een netwerkprobleem (kan ook eenmalig verschijnen bij een update van tvOS, maar je geeft aan dat het constant is).

Ook hier, probeer eerst eens de Apple TV volledig te herstarten en kijk de UTP kabel na (even loskoppelen en opnieuw aansluiten). Soms is dat al voldoende om het weer te doen werken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gunther079
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Ik heb exact hetzelfde probleem;

Apple TV (wel verbonden via WiFi) ingesteld als woninghub en constant de melding "Een woninghub reageert niet" gevolgd door "Een woninghub reageert nu". De omvormer van mijn zonnepanelen heeft trouwens hetzelfde probleem. Het lijkt dus inderdaad dat de modem(?) zijn verbinding telkens voor korte tijd verliest...

Probleem stelt zich sinds de installatie van de nieuwe 360° modem; met de oude 'witte' modem nooit problemen gehad.

0 Likes
FVMC
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Ik heb met Apple Homekit net hetzelfde probleem. Om zot van te worden. Het ligt niet aan Telenet, maar bij Apple zelf. Dat ding verliest zodanig veel de verbinding dat het onbruikbaar is. Ik heb het probleem zowel bij mezelf thuis (Telenet ONE+ met 360° PODS) als via een 4G-router in een buitenverblijf. Dit wordt dan natuurlijk totaal onbruikbaar als je elke keer (in het midden van de nacht ook) een melding krijgt dat er geen verbinding is, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel....enz.

Het probleem is dusdanig irritant dat ik overweeg om naar Android over te stappen en Google Home implementeren of een oplossing van derden.

0 Likes
FVMC
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf!

Probleem 360 Wifi - Sonos

Zie hoger..... volgens mij een Apple probleem en geen telenet probleem. Ik heb het zowel thuis via de ONE UP (nieuwste modem, 360° pods, maar had het ook op de oude "helikoptermodem met licht". Heb het ook elders met een 4G-wifi router (weliswaar ook met telenet kaart). 

 

0 Likes