Beantwoorden
agui
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem downloadsnelheid telenet fiber 2.0

Beste netweters,

Het begon me de laatste tijd op te vallen dat het internet soms traag werkte.

Na een speedtest te nemen, werd m'n vermoeden alleen maar bevestigd.

Ik haal zowel via wifi als via kabel amper een downloadsnelheid rond de 2-3 MB/S..  Terwijl de uploadsnelheid meer dan driedubbel haalt. (zie bijgevoegde foto's)

Modem staat in de garage, boven is een acces point van Telenet zelf voorzien. 

Ik heb uiteraard al eens de modem als AP gereset zonder resultaat.

Internet snelheid is ook niet gelimiteerd of wat dan ook..

Iemand die weet wat de oorzaak eventueel kan zijn? Of best gewoon contact opnemen met Telenet zelf aangezien het probleem zich met vaste kabel ook stelt? 

 

Dank bij voorbaat knipsel2.JPGKnipsel3.JPG

0 Likes
4 reacties
Joy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Smile! π-DAY! O dierbaar België..

Probleem downloadsnelheid telenet fiber 2.0

Hoi @agui,

 

Wat vervelend dat je dit moet opmerken!

 

Je mag gerust een privéberichtje sturen op onze Facebook pagina . Mijn collega's en ik helpen je graag verder en kunnen daar je modemsignalen nakijken.

 

groetjes,

Joyce

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem downloadsnelheid telenet fiber 2.0

Inderdaad gene "vette". Connecties van de modem naar de NIU gecontroleerd? Ik zou als ik geen duidelijke oorzaak zou vinden, de modem er af halen en gaan omruilen in een Center. Baat het niet, het schaadt niet. Heb je dan nog geen beterschap dan kan er alsnog een technieker langskomen. Maar bel misschien toch eerst de klantendienst om te weten te komen of zij aan hun kant niets abnormaals vinden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem downloadsnelheid telenet fiber 2.0

@agui en is deze meting rechtstreeks aan de modem gedaan ? vraag het maar omdat ik zelf ook merkte dat mijn internet snelheid in eens naar 60 MBPS ging. Aan de modem haalde ik wel de volledige snelheid. Maar ik heb er een switch tussen staan dus oorzaak de switch ben ik achter gekomen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
agui
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem downloadsnelheid telenet fiber 2.0

Jep, rechtstreeks aan de modem. 

Heb ondertussen contact gehad met de klantendienst, hebben de modemsignalen getest en daaruit bleek dat er iets mis was, komt maandag een technieker langs.