|
25.616
netweters
|
158.495
antwoorden
|
|
21.375
vragen
|
Hallo allemaal,
Vandaag contact gehad met Sonos ondersteuning omdat ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn Sonos-opstelling in combinatie met mijn Telenet 360-router en pods.
Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.
Sonos Arc bekabeld aangesloten op een switch
2x Sonos Five, 2x Sonos One, Sub, en 2x One (surround) draadloos verbonden
Wanneer ik in de Sonos-app bij de Arc “wifi inschakelen” activeer, beginnen alle boxen te stotteren of vallen ze weg.
Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan.
Dit probleem is pas enkele maanden geleden begonnen, terwijl er niets aan mijn netwerk of Sonos-opstelling gewijzigd is.
Tot dan werkte het perfect met de pods.
Klopt het wat Sonos zegt — dat hun systemen niet goed samenwerken met wifi-versterkers (zoals de telenet pods) en dat een mesh-systeem echt nodig is?
En zo ja, welk betaalbaar mesh-systeem raden jullie aan dat goed samenwerkt met Sonos?
Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen!
@Pjstef schreef:Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.
(...)
Klopt het wat Sonos zegt — dat hun systemen niet goed samenwerken met wifi-versterkers (zoals de telenet pods) en dat een mesh-systeem echt nodig is?
Pods zijn weldegelijk Mesh, Sonos is fout in hun veronderstelling.
@Pjstef schreef:
Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan.
Dat doet me geloven dat er een probleem is met het Wi-Fi netwerk dat Sonos zelf opzet om de toestellen onderling te laten communiceren.
Sonos Bekabelde installatie
Bron: Kiezen tussen een draadloze en een bekabelde installatie voor je Sonos-systeem
De hele opzet van Sonos is toch net dat het uit zichzelf synchroon zou moeten lopen.
Misschien moet je eerst al eens beginnen met het "SonosNet-kanaal" aan te passen: Verander het draadloze kanaal van je Sonos-systeem
Heb de verschillende Sonos net kanalen al uitgeprobeerd zonder succes
@Pjstef neem eens een kijkje op de volgende url : eerste hulp bij een haperende sonos speaker