Beantwoorden
Pascal1977
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem met WiFi in combinatie met switch

Hallo, ik heb sinds kort een probleem met mijn WiFi. Ben al een Beetje op onderzoek uitgegaan en daaruit komt het volgende. Om te beginnen heb ik een nieuwe smart tv gekocht. Deze wilde ik voorzien van bekabeld internet net zoals mijn Digibox en PlayStation. Aangezien er maar een Utp Kabel naar de kamer loopt, heb ik hier op een switch aangesloten. Hier vandaan vertrekken drie bekabeldeverbindingen naar de eerder genoemde apparaten. De kabel die naar de switch gaat komt direct vanaf mijn mo kabel naar de kamer loopt, heb ik hier op een switch aangesloten. Hier vandaan vertrekken drie bekabeldeverbindingen naar de eerder genoemde apparaten. De kabel die naar de switch gaat komt direct vanaf mijn modem.  De apparaten aangesloten op de switch werken perfect, en hebben vlot bekabeld internet. Het enige nadeel is dat de wifi kwaliteit terug gaat naar 0%. Zodra ik de switch uitzet werkt de wifi weer perfect. Om problemen met de kabels uit te sluiten heb ik alle kabels die van de switch vertrekken Uitgetrokken. Nogmaals geprobeerd en het probleem blijft bestaan. Zodra ik de u TP kabel uit de switch haal, heb ik weer volop wifi.Het betreft een TP link

0 Likes
17 reacties
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Probleem met WiFi in combinatie met switch

@Pascal1977 

 

Hiervoor heb je de utility nodig :

 

https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-sg105e/#Unmanaged_Pro_Configuration_Utility

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
Pascal1977
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem met WiFi in combinatie met switch

bedankt allemaal voor de hulp. ip adres aangepast, stond inderdaad op 192.168.0.1, aangepast naar 192.168.0.2, en alles werkt zoals het hoort.

Goed bezig netweters!

Pascal1977
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem met WiFi in combinatie met switch

Blijkbaar toch te vroeg gejuicht.

vanochtend probeer ik via WiFi op Mn laptop internet te openen, “pagina niet bereikbaar” voeding van switch loskoppelen en probleem is opgelost. Ik zal straks kijken of de instellingen wel opgeslagen zijn in de switch, iemand nog andere ideeen?

Gaat switch evt terug naar originele instelling na loskoppelen spanning?

 

0 Likes