Beantwoorden
joris00
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem met internet op smart-tv en PlayStation

Hoi,

Sinds een week zit ik op kot in Antwerpen, waar ik gebruik maak/moet maken van een Telenethotspot en WiFree-netwerk. Nu is dit geen probleem op mijn smartphone en laptop. Na het selecteren van het WiFi-kanaal verschijnt de pop-up waar ik met een gebruikersnaam en wachtwoord kan inloggen. Internet werkt dan naar behoren. Het probleem waar ik niet uitkom is echter wanneer ik mijn smart-tv of PlayStation 4 met deze Telenethotspot of WiFree wil verbinden. Hier verschijnt namelijk niet de gebruikelijke pop-up om in te loggen, waardoor deze apparaten geen verbinding kunnen maken met internet. Wanneer ik inlog op het (beveiligde) WiFree-netwerk, en ik hetzelfde wachtwoord gebruik als wanneer ik met mijn gebruikersnaam in dien te loggen, levert dit ook geen resultaat op. Ik vind dit erg vervelend en vraag me dan ook af hoe ik toch online ga kunnen komen met deze apparaten?

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen, of heeft zelf een soortgelijk probleem getackeld. 

Joris

0 Likes
3 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Probleem met internet op smart-tv en PlayStation

Een playstation 4  indersteunt geen PEAP (TelenetWiFree).

Kan je misschien eens proberen om te verbinden met TelenetHomespot of TelenetHotspot en een browser open te doen op jouw Playstation4 (surfen naar www.google.be)?

0 Likes
joris00
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem met internet op smart-tv en PlayStation

Bedankt voor je reactie Area57. Ik heb dit zojuist geprobeerd, maar zonder al te veel resultaat. De browser op de PlayStation liet me inderdaad inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, maar vervolgens kon ik enkel via de browser gebruik maken van internet. Kortom, het console zelf herkende na inloggen niet dat 'ie verbonden was met internet. 

 

Zijn er nog andere manieren waarop ik het inloggen via een gebruikersnaam en wachtwoord op m'n console (en smart-tv) kan omzeilen? Of alsnog verbinding kan maken tussen de apparaten en een Telenethotspot of WiFree-netwerk? 

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Probleem met internet op smart-tv en PlayStation

Dit is een mogelijkheid:

 

Verbind je laptop met de homespot/wifree. Deel dit via de ethernet poort en verbind die met een access point of een router.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes