Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Proximus voorziet WiFi 6 in nieuwe modem.

Vandaag de dag zijn er al veel WiFi 6 toestellen en routers op de markt. Ook Proximus trekt nu mee aan die kar in zijn nieuwe modem.

https://techpulse.be/nieuws/339394/proximus-voorziet-wifi-6-in-nieuwe-modem/

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Proximus voorziet WiFi 6 in nieuwe modem.

Wat ben je met WiFi-6 in een modem op een VDSL-2 lijn die maximaal 100 mbps aankan?

"surfsnelheid tot 40% hoger dan met WiFi-5"???

Grappig 😂

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Proximus voorziet WiFi 6 in nieuwe modem.

@flip1953 

wifi 6 heeft meerdere voordelen dan je denkt: 
1. Meer gelijktijdige gebruikers; hogere snelheid en netwerkefficiëntie
2. Meer frequentiebanden; verbeterd bereik
3. Kanaalsplitsing; verhoogde capaciteit
4. WiFi 6 maakt standaard gebruik van MU-MIMO
5. Om de netwerkcapaciteit te verhogen maakt WiFi 6 gebruik van OFDMA (Orthogonal Frequency      Division Multiple Access).
   Waar huidige routers het volledige kanaal gebruiken om data voor één gebruiker te verzenden,         worden de kanalen bij OFDMA gesplitst.
Zo wordt het mogelijk om data van de ene gebruiker via één deel van het kanaal te versturen, terwijl de overige delen ondertussen beschikbaar blijven voor andere gebruikers. Omdat er meer dataverkeer over één kanaal kan plaatsvinden, verkleint dit tevens de mate van interferentie door andere WiFi-netwerken in de nabije omgeving.

 

Dus de snelheid van uw internet is niet alles 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Proximus voorziet WiFi 6 in nieuwe modem.

klopt @kristofDW  zou niet bepaald gebouwd zijn om snelheid maar vooral voor netwerkefficiëntie dus kan perfect bij proximus, bij ons is de wifi van telenet 👎 telenet verbonden.png daarom is wifi slecht en tijd voor wifi 6 Telenet we zijn met 2 ik en mama, 3 kids, 3 volwassen kids, + vriendin van mijn zoon 6 smartwatchen met wifi, 7 smartphones, 9 laptops en 9 pc's google en mac en windows, smart verlichting 6, slime stekkers 2, google homes 2, slime deurbel 1

 

Telenet voordeel: Snel, 40GB per persoon 4/5G data (maar ik zit rond de 800mb pm en de andere 6 rond de 4GB pm) 

Telenet nadeel   : Duur vooral tv box en dan heb je nog geen extra zenders pack zoals streams enz. netflix nog is apart dus vanaf volgende maand betaal ik met netflix standard 189,99 eurokes en de internet dat weg valt 1 tot 5 maal per maand

 

Proximus voordeel: Wifi 6, stabiele lijn, 21 euro goedkoper met extra tv zender + jaar gratis disney + netflix inbegrepen (binnenkort 31 euro goedkoper na verhoging van telenet) 😭

Proximus nadeel   : 100Mbps upload 30Mbps, (maar waar er al fiber is (glasvezel) 1 Gb download 50 of 100 Mbps upload naargelang abonnement in ons gemeente gaan ze starten met fiber) internet dat weg valt 2 to 5 maal per jaar 

 

wat vinden mijn kids goed aan telenet alleen de snelheid van vast internet 

 

dus zijn we aan het denken om terug de beide providers te hebben telenet voor vast internet en wifi uitgeschakeld door mijn zoon betaald oneup met 1 gsm abo en terug proximus voor de rest door mij betaald en wifi 6 ingeschakeld en als fiber er is geen Telenet meer 🤣

0 Likes