klopt @kristofDW zou niet bepaald gebouwd zijn om snelheid maar vooral voor netwerkefficiëntie dus kan perfect bij proximus, bij ons is de wifi van telenet 👎
daarom is wifi slecht en tijd voor wifi 6 Telenet we zijn met 2 ik en mama, 3 kids, 3 volwassen kids, + vriendin van mijn zoon 6 smartwatchen met wifi, 7 smartphones, 9 laptops en 9 pc's google en mac en windows, smart verlichting 6, slime stekkers 2, google homes 2, slime deurbel 1
Telenet voordeel: Snel, 40GB per persoon 4/5G data (maar ik zit rond de 800mb pm en de andere 6 rond de 4GB pm)
Telenet nadeel : Duur vooral tv box en dan heb je nog geen extra zenders pack zoals streams enz. netflix nog is apart dus vanaf volgende maand betaal ik met netflix standard 189,99 eurokes en de internet dat weg valt 1 tot 5 maal per maand
Proximus voordeel: Wifi 6, stabiele lijn, 21 euro goedkoper met extra tv zender + jaar gratis disney + netflix inbegrepen (binnenkort 31 euro goedkoper na verhoging van telenet) 😭
Proximus nadeel : 100Mbps upload 30Mbps, (maar waar er al fiber is (glasvezel) 1 Gb download 50 of 100 Mbps upload naargelang abonnement in ons gemeente gaan ze starten met fiber) internet dat weg valt 2 to 5 maal per jaar
wat vinden mijn kids goed aan telenet alleen de snelheid van vast internet
dus zijn we aan het denken om terug de beide providers te hebben telenet voor vast internet en wifi uitgeschakeld door mijn zoon betaald oneup met 1 gsm abo en terug proximus voor de rest door mij betaald en wifi 6 ingeschakeld en als fiber er is geen Telenet meer 🤣