42436
netweters
|
18819
gesprekken
|
20317
vragen
|
Hallo
Heb regelmatig geen netwerkverbinding op onze gsm,ipad enzo terwijl we wel volledig bereik hebben
Heb al alles geprobeerd,instellingen op alleen 2.4 gezet en onze accespoint boven ook,is trouwens van telenet
Op de klantendienst zeggen ze dat modem perfect in orde is
Nu heb ik signaal terug op 2,4 en 5 gezet en haal ik snelheden van 180 op speedtest en 2 min later kan ik niet surfen, terwijl ik volledig bereik heb
Wie weet de oplossing
Hallo,
Als je op al je toestellen tegelijk niet kan surfen, (ook in de buurt van je accespoint?) dan moet het wel aan de modem liggen volgens mij. Al een herstart van de modem gedaan? Anders blijven doordrammen bij Telenet zou ik zeggen.
Het kan ook aan de constructie van het huis liggen(beton), dan eventueel een wifiversterker installeren beneden.
M.
Dit fenomeen kan veel oorzaken hebben. Heb je al eens de bekabeling gecheckt die aangesloten is op je Home Gateway? Ik bedoel alle uitgaande UTP kabels die naar digibox/corder, NAS, switch enz. Ik denk in de richting van een IP conflict of een lus. Een lus wil zeggen dat er een kabel 2 maal in een switch zit. Of bvb 2 kabels die vertrekken naar een switch en daar ook op zijn aangesloten. Remedie: alle bekabeling uittrekken en opnieuw 1 voor 1 aansluiten en kijken wat je over hebt.
Hey
Heb ik allemaal al geprobeerd
Op 13/11 hebben ze de grote netwerf hier in straat gedaan en sindsdien gaat het al stukken beter,heel af en toe heb ik het probleem nog is en 1 min later werkt het terug
Grtz
Dan zou ik uiteindelijk maar 1 ding doen. Modem afnemen en gaan inruilen in een center. Niet gaan prutsen met WiFi versterkers (bestaan trouwens niet) ofzo.