Beantwoorden
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo!

Ik heb een internet radio adapter  Albrecht DR 460 C gekocht en wat ik ook probeer  ik kan hem niet verbinden met mijn netwerkGefrustreerde smiley

Wat kan er mis zijn???

Dank voor tips!

luk3

0 Likes
45 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Ik heb even de handleiding gedownload en bekeken.

 

Heb je de voorgeschreven stappen (in de engelstalige handleiding pagina 21) nauwkeurig gevolgd? Zo ja, laat dan even weten bij welke stap het misgaat, en dus tot hoever het wel lukt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo Stefaan,

 

Leuk dat ik al een reactie krijg. ( Sorry ik ben een beginneling en heb op "oplossing" gekliktVerlegen smiley dat was niet de bedoelingSmiley LOL)

Nu mijn antwoord: ja ik doe alles volgens het boekje. De i-radio vindt alle beschikbare netwerken. Ik kies mijn thuisnetwerk. Ik heb al geprobeerd met WPS , en eveneens  met invoeren van mijn wachtwoord en tenslotte 'handmatig' met invoeren van alle gevraagde gegevens en nope ...niks helpt

Hou kan dat nou?

Dank voor tips

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

Hallo Stefaan,

 

Leuk dat ik al een reactie krijg. ( Sorry ik ben een beginneling en heb op "oplossing" gekliktVerlegen smiley dat was niet de bedoelingSmiley LOL)

... knip ...

 

Geen probleem hoor. Zou een moderator die voorbarige markering kunnen weghalen aub? Thx


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Je zegt "niks werkt". Krijg je een of andere boodschap te zien of gebeurt er gewoon niets? Wat voor netwerk heb je? Een HGW of een eigen router? Ik veronderstel dat uw security met WPA2 - AES werkt, maar volgens de handleiding zou uw toestel daarmee overweg moeten kunnen. Of gebruik je iets anders?

 

Moest je iets uit mijn vragen  niet begrijpen, geen probleem, dan verduidelijken we wel Smiley Erg vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Ik zie in de handleiding dat uw toestel een upgradebare firmware heeft. Heb je de laatste nieuwe versie reeds geïnstalleerd? Indien niet zou dat ook al kunnen helpen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

internet radio adapter verbinden met netwerk


@StefaanH schreef:

Geen probleem hoor. Zou een moderator die voorbarige markering kunnen weghalen aub? Thx


Ik heb het juist gedaan, maar @luk3 had dat - als originele poster - ook makkelijk zelf kunnen doen. Op dezelfde manier als je een oplossing aanduidt. Er staat dan de optie Niet de oplossing.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk


@StefaanH schreef:

Ik zie in de handleiding dat uw toestel een upgradebare firmware heeft. Heb je de laatste nieuwe versie reeds geïnstalleerd? Indien niet zou dat ook al kunnen helpen.


Hoe moet je die installeren???

Ik like ( graag!  en terecht!! ) ieder gewaardeerd antwoord van jou. Maar dat lukt niet: de likeknop is niet aanklikbaar en blijft op ' + 0 staan:Robot Verdrietig

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hoi Stefaan,

Het is geluktSmiley Erg vrolijk

Wel heeft het ' bloed zweet en tranen ' gekost in de zin dat ik niet weet wat de inpakt van een en ander is. Het was dus gissen en missen. Welke  handeling heeft de verbinding gerealiseerd: ' Wifi één netwerk' ingesteld + 'WPS synchroniseren' . Voor mij blijft het een raadsel. Hopen dat hij het blijft doen.

Dank voor de actieve begeleiding!

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

HELAASGefrustreerde robot

te vroeg gejuicht: gisteren heeft hij heel de dag gespeeld. Deze morgen bij aanzetten lukte de verbinding weer niet. Niet met wachtwoord en niet met WPS met drukknop op de modem. Enkel na inschakelen via mijn telenet van de WPS synchronisatie lukte het. Nogal omslachtig. Ander pikant detail: de weersvoorspelling had ik gisteren ingesteld op Sint-Niklaas, deze morgen gaf de Albrecht DR 460 C de weersvoorspelling van BerlinRobot LOL

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Bij een wat rondkijken op netweters zie ik dat RudyPita  met een ander merk toestel krek hetzelfde probleem heeft. Moten we de oplossing zoeken bij de telenet draadloze modem???

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

@StefaanH schreef:

Ik zie in de handleiding dat uw toestel een upgradebare firmware heeft. Heb je de laatste nieuwe versie reeds geïnstalleerd? Indien niet zou dat ook al kunnen helpen.


Hoe moet je die installeren???

Ik like ( graag!  en terecht!! ) ieder gewaardeerd antwoord van jou. Maar dat lukt niet: de likeknop is niet aanklikbaar en blijft op ' + 0 staan:Robot Verdrietig


Hoe installeer je de upgrade van een firmware? Wel, download de firmware van de site van de fabrikant, sluit uw radio via usb aan op uw pc, ga in uw menu naar "beheer" of iets in die aard (de inhoud van de menu's staan niet in de handleiding, die kan ik dus niet zien) en dan "upgrade firmware" zou daar ergens tussen moeten staan.

Wat die like" betreft: normaal gezien, als je bij een post met de muis over dat hartje zweeft moet uw cursor van vorm veranderen in een handje en het vakje rood kleuren. Dan kunt ge klikken. Bij uw eigen posts lukt dat natuurlijk niet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

HELAASGefrustreerde robot

te vroeg gejuicht: gisteren heeft hij heel de dag gespeeld. Deze morgen bij aanzetten lukte de verbinding weer niet. Niet met wachtwoord en niet met WPS met drukknop op de modem. Enkel na inschakelen via mijn telenet van de WPS synchronisatie lukte het. Nogal omslachtig. Ander pikant detail: de weersvoorspelling had ik gisteren ingesteld op Sint-Niklaas, deze morgen gaf de Albrecht DR 460 C de weersvoorspelling van BerlinRobot LOL


Heb je in de netwerksettings de setting "Check network when power on"  wel op actief staan? Dan zou een eenmaal gelukte verbinding automatisch moeten hernomen worden bij het opstarten van uw radio.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

Bij een wat rondkijken op netweters zie ik dat RudyPita  met een ander merk toestel krek hetzelfde probleem heeft. Moten we de oplossing zoeken bij de telenet draadloze modem???


Zou kunnen, geen idee, ik heb geen HGW, ik heb een modem only van Telenet en een eigen router. Ik kan uw situatie dus niet nakijken of testen, simuleren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk


@StefaanH schreef:

@luk3 schreef:

@StefaanH schreef:

Ik zie in de handleiding dat uw toestel een upgradebare firmware heeft. Heb je de laatste nieuwe versie reeds geïnstalleerd? Indien niet zou dat ook al kunnen helpen.


Hoe moet je die installeren???

Ik like ( graag!  en terecht!! ) ieder gewaardeerd antwoord van jou. Maar dat lukt niet: de likeknop is niet aanklikbaar en blijft op ' + 0 staan:Robot Verdrietig


Hoe installeer je de upgrade van een firmware? Wel, download de firmware van de site van de fabrikant, sluit uw radio via usb aan op uw pc, ga in uw menu naar "beheer" of iets in die aard (de inhoud van de menu's staan niet in de handleiding, die kan ik dus niet zien) en dan "upgrade firmware" zou daar ergens tussen moeten staan.

Wat die like" betreft: normaal gezien, als je bij een post met de muis over dat hartje zweeft moet uw cursor van vorm veranderen in een handje en het vakje rood kleuren. Dan kunt ge klikken. Bij uw eigen posts lukt dat natuurlijk niet ...


Smiley Knipoog bij dit antwoord van jou heb ik dit laatste gedaan: de cursor verandert niet in een handje en het vakje wordt niet rood. Bij "beantwoorden" en "oplossing" wel.

De firmware upgraden: ik zal jouw richtlijnen eens volgen. Ik neem aan dat dit iets anders is dan "software updaten" dat op de menu van de radio staat? Bedankt voor de raad. Hoe kan ik jou honoreren wanneer dat niet lukt met likes?

0 Likes