Beantwoorden
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo!

Ik heb een internet radio adapter  Albrecht DR 460 C gekocht en wat ik ook probeer  ik kan hem niet verbinden met mijn netwerkGefrustreerde smiley

Wat kan er mis zijn???

Dank voor tips!

luk3

0 Likes
45 reacties
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

"netwerk controleren bij inschakelen" staat aan en 'normaal' moet hij dan doen zoals jij steltRobot Knipoog

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Wat is GHW?

Mijn installatie bestaat uit een NIU en een telenet modem 24*8DOC3WIRELESS(DOCSIS). Da's al.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

internet radio adapter verbinden met netwerk


luk3 schreef:

Smiley Knipoog bij dit antwoord van jou heb ik dit laatste gedaan: de cursor verandert niet in een handje en het vakje wordt niet rood. Bij "beantwoorden" en "oplossing" wel.


Welke browser gebruik je? Werk je toevallig met een aangepast HOSTS bestand?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

De firmware upgraden: ik zal jouw richtlijnen eens volgen. Ik neem aan dat dit iets anders is dan "software updaten" dat op de menu van de radio staat? Bedankt voor de raad. Hoe kan ik jou honoreren wanneer dat niet lukt met likes?

Ik denk dat dat wel hetzelfde is. De "software updaten" van zo een toestel zou best wel eens de "firmware updaten" kunnen zijn. Als ge die menu optie kiest zal hij dan waarschijnlijk achter een bestand vragen. Dat bestand moet je dus van de website van de fabrikant eerst downloaden.

 

Wat die likes betreft: probeer de netweters website eens te openen met een andere browser (zoals @sb ook al voorstelde). Het zou kunnen dat ergens een of andere plugin of setting die acties verhindert in uw huidige browser. Welke is dat eigenlijk?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

Wat is GHW?

Mijn installatie bestaat uit een NIU en een telenet modem 24*8DOC3WIRELESS(DOCSIS). Da's al.

 


De HGW is het toestel van Telenet dat modem en wireless router in één toestel combineert. Uit hetgeen ik hierboven lees leid ik dus af dat jij inderdaad over een HGW beschikt.

 

Omdat de instelmogelijkheden van het routergedeelte van zo een HGW zeer beperkt zijn (toch voor wie een beetje vertrouwd is met die materie) kiezen nogal wat mensen die wat meer uit hun installatie willen halen en er meer controle over willen hebben voor een "modem only" van Telenet en hangen daar dan hun eigen router achter. Ikzelf en @sb zijn zulke mensen  Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk


@sb schreef:

@luk3 schreef:

Smiley Knipoog bij dit antwoord van jou heb ik dit laatste gedaan: de cursor verandert niet in een handje en het vakje wordt niet rood. Bij "beantwoorden" en "oplossing" wel.


Welke browser gebruik je? Werk je toevallig met een aangepast HOSTS bestand?


Firefox. Wat is een aangepast HOSTS bestand en hoe kan ik dat zien? Ik heb geklikt onderaan je antwoord op " geef likes ..." en kwam dan op een pagina van stijn en onderaan daarin kon ik wel op like klikkenRobot Erg vrolijk

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Dank u. Dit is een zeer duidelijk en bruikbaar antwoord. Zoals je in een van mijn antwoorden kan lezen lukte het wel om te liken op een antwoord van stijn. Op jouw antwoorden nog steeds niet. Hier staat nu al een doos vol likes voor jou te wachtenSmiley KnipoogSmiley Knipoog.Uit het hierboven vermelde blijkt m.i. dat het niet aan de browser ligt?

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Inderdaad. Kan ik mij voorstellen.  Ik had vroeger een ( verouderde ?) modem  van telenet en daarachter een eigen router. Telenet raadde me aan om een HGW ( die witte ) te nemen om te kunnen genieten van de hogere snelheden. Ik moet zeggen dat het inschakelen van en het gebruik van mijn apparaten NIET verbeterd is daardoor, in tegendeelRobot Boos

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Ik heb uw laatste bericht eens geliked. Werkt zonder probleem. Wat ik nu bizar vind is dat je bij Stijn wel kunt liken .... Eigenlijk zou iemand anders dan jij eens moeten proberen om mij te liken. Dat lukte vroeger wel, want ik heb er reeds gekregen, maar het verleden is natuurlijk geen garantie voor het heden. Wie weet scheelt er iets aan mijn account ...Man Verrast

 

Probeer eens Chrome of nog iets anders als browser als je wil. Niet geschoten is altijd mis.

 

Wanneer je vertrouwd bent met het beheren van een eigen router zou ik in uw plaats mijn HGW binnenbrengen en een modem only vragen. Is in principe gratis als je het toestel zelf binnenbrengt in een telenet punt. En dan terug uw eigen (of een nieuwe) router aansluiten. De kans is groot dat uw probleem daarmee opgelost is, plus al de andere voordelen van alles in eigen beheer te hebben. BTW, dat van hogere snelheden is enkel van toepassing op het wifi gedeelte van de router. Daarom dat ik schreef eventueel een nieuwe, als uw oude nog tot max de G standaard ondersteunt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Beste Stefaan,

Je raad gevolgd en via chrome gegaan ...inderdaad gelukt om jou te likenSmiley Vrolijk

Mijn ( oude ) router is: D-link wireless g router DIR 300 IEEE 802.11b/g.

Maar ik zie er tegenop om ( weer ) mijn telenet witte modem te gaan omruilen in een telenetpunt. Vorige omruiling was niet lang geleden en ik heb lang aan de balie gestaan omdat er nogal wat administratie bij te pas kwamGefrustreerde smiley

Ik ben ook geen kenner. Mijn vorige installatie is door mijn zoon gedaan ..maar die heeft nu z'n handen vol met de verbouwing van z'n nieuwe huisSmiley Erg vrolijk

Ik blijf dus maar verder proberen hier thuisSmiley Knipoog

P.S. kan ik via mijn telenet mijn HGW modem niet zo instellen dat ik mijn d-link router er achter kan plaatsen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

... knip ....

P.S. kan ik via mijn telenet mijn HGW modem niet zo instellen dat ik mijn d-link router er achter kan plaatsen?


Ge hoeft daar eigenlijk niks voor in te stellen (kan wel natuurlijk), maar zelfs er gewoon achterhangen zal ook lukken. Wat ge dan wel hebt, zijn twee netwerken die elkaar niet zien omdat beide routers allebei via DHCP hun eigen IP adressen uitdelen. Maar als ge al uw toestellen aan uw eigen modem aansluit (Dit wel met uitzondering van uw digicorder(s) want die moeten rechtstreeks met Telenet verbonden zijn, dus aan de HGW laten zitten.) hebt ge daar geen last van, ge gebruikt dan slechts één netwerk.

 

Wat ge zou kunnen doen als twee netwerken u storen: via "mijn telenet" het wifi gedeelte uitzetten in de HGW. 

 

Dit kunt ge zonder risico uittesten, daar doet ge niks mee kapot. Zijn de resultaten niet bevredigend, router er weer tussenuit en niks aan de hand.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Dank je wel Stefaan!

Je was weer ad rem en duidelijk.

Ik zal het eens uitproberen.

Zal niet van vandaag op morgen gebeuren want ik ben al dat gepruts een beetje beuGefrustreerde smiley

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

digicorder(s) heb ik niet. heb geen tvMan LOL.Van telenet alleen internet, is al miserie genoegKat LOLMan LOLVrouw LOL

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

nog steeds niet opgelostMan Verdrietig

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

internet radio adapter verbinden met netwerk

Goeieavond

Ik vind niet direct een Nederlandstalige handleiding vandaar dat ik onderstaande link maar doorstuur

https://www.alan-electronics.de/alan/CustomUpload/374O357O340O370O356O369O350O320O363O352O365O/Gesam...

Concreet :

- firmware update = software update p.62 punt 15.11

update kan gewoon op de radio via WiFi

- weerbericht St Niklaas -> Berlijn : niet te verhelpen met "favorites settings" p.51?

- wat het verlies van de WiFi connectie betreft stel ik mij de vraag of je radio zich niet in "een dode zone" (=geen of slechte dekking) van de Telenet modem/router zich bevindt (muur/metaal/....); eventueel kijken of je radio verplaatsen enig soulaas brengt;  zoals reeds aangekaart door StefaanH  p.43 "check network when power on" dient "enable" te staan

Ter info: Mijn Pure DAB+/Internet radio's werken perfect met de betrokken Telenet modem/router (1e bevindt zich op +/- 6 m van de modem en er zit o.a. een muur tussen)