Beantwoorden
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Hallo

Heb regelmatig geen netwerkverbinding op onze gsm,ipad enzo terwijl we wel volledig bereik hebben 

Heb al alles geprobeerd,instellingen op alleen 2.4 gezet en onze accespoint boven ook,is trouwens van telenet 

Op de klantendienst zeggen ze dat modem perfect in orde is

Nu heb ik signaal terug op 2,4 en 5 gezet en haal ik snelheden van 180 op speedtest en 2 min later kan ik niet surfen, terwijl ik volledig bereik heb

Wie weet de oplossing 

0 Likes
4 reacties
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Hallo,

Als je op al je toestellen tegelijk niet kan surfen, (ook in de buurt van je accespoint?) dan moet het wel aan de modem liggen volgens mij. Al een herstart van de modem gedaan? Anders blijven doordrammen bij Telenet zou ik zeggen.

Het kan ook aan de constructie van het huis liggen(beton), dan eventueel een wifiversterker installeren beneden.

M.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Dit fenomeen kan veel oorzaken hebben. Heb je al eens de bekabeling gecheckt die aangesloten is op je Home Gateway? Ik bedoel alle uitgaande UTP kabels die naar digibox/corder, NAS, switch enz. Ik denk in de richting van een IP conflict of een lus. Een lus wil zeggen dat er een kabel 2 maal in een switch zit. Of bvb 2 kabels die vertrekken naar een switch en daar ook op zijn aangesloten. Remedie: alle bekabeling uittrekken en opnieuw 1 voor 1 aansluiten en kijken wat je over hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Hey

Heb ik allemaal al geprobeerd 

Op 13/11 hebben ze de grote netwerf hier in straat gedaan en sindsdien gaat het al stukken beter,heel af en toe heb ik het probleem nog is en 1 min later werkt het terug

Grtz

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Dan zou ik uiteindelijk maar 1 ding doen. Modem afnemen en gaan inruilen in een center. Niet gaan prutsen met WiFi versterkers (bestaan trouwens niet) ofzo.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes